На сайті 11892 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Ярмарок


Аж плакала, як виглядала,

Щоб голосочок твій почуть,

Хоч на хвилиночку про горенько забуть...

Ти, може, серденько, того й не знаєш,

Як гарно, любо як співаєш—

І соловейко так не втне...

Розваж хоч трошечки мене!

— Прийшлось роззявитись дурному горлу:

Кра! кра!— а ковбаса додолу,

Лисичка хап—і у кущі мерщій,

Оддячила кумі своїй!

Прокрякала роззява, огляділась —

Чортма куми і снідання нема...

— А щоб ти,— каже,— подавилась,

Лукавая кума!

Прилащиться підлиза хоч до кого: :

Солодкії слова

Приманюють великого й малого,—

То вже така дурниця світова...

Учитель. Чи були в прослуханій байці речення із звертаннями? Проаналізуйте, наскільки інтонаційно правильно прозвучали ці-речення у прочитанні ваших Друзів.

Наступна зупинка — майдан Богдана Хмельниць­кого.

Один з учнів дав історичну довідку:

—Середньовічне місто Київ розташоване на західному березі річки Дніпра. Знане як Верхні місто, або Старе місто, життя якого зосередилося довкола середньовічних церков. У XVII та XVIII ст. церкви були відбудовані в модному на той час стилі барокової архітектури. Відомою будівлею була катедра св. Софії з її монастирем. Дві барокові дзвіниці над брамами а огорожі монастиря помітно прикрашали краєвид Верхнього міста.

Принагідно вчитель звертає увагу школярів на значення слова бароко (художній стиль кінця XVI — середини XVIII ст., для якого характерні підкреслена урочистіть, декоративна пишність, динамічність компо­зиції,мальовничість)і його написання за 4-м (1993 р.) виданням «Українського правопису»—з однією літе­рою к.

Після згадки про культові споруди словесник пропонує восьмикласникам послухати уривок з «Мо­литви до Мови» К. Мотрич, виписати з нього поширені звертання, а потім скласти з ними «Сповідь перед Мовою».

Мової Пресвятая Богородице мого народу! З чорнозему з любистку, м'яти, рясту, євшан-зілля, з роси. з дніпровської води, від зорі і місяця народжена.

Мово! Мудра Берегине, що не давала погаснути земному вогнищу роду нашого і тримала народ на небесному олімпі волелюбності, слави і гордого духу.

Мово! Велична молитво наша у своїй нероздільній трійці, ШО сси тм і Бог Любов, і Бог Віра, і Бог Надія! Мово, що стоя­ла на чатах коло вівтаря нашого національного Храму й не .впускала туди злого дууа виродження, злого духа скверноти, гоньби. Тож висвячувала луші козацького народу спасенними молитвами 1 небесним вогнищем очищення, святими водами

божого річища, щоб Не змалів і не перевівся нарід той. І множила край веселий, святоруський, люд, хрещений таланта­ми, невмирущим вогнем пісень і наповнювала душі Божим сяйвом золотисто-небесним, бо то кольори духовності й Божо­го знамення.

Мово наша! 3вонкова кринице на середохресній дорозі нашої долі! Твбї джерела б'ють десь від магми, тому й вогненна така. А вночі купаються в тобі ясні зорі, тому й ласкава така. Тож зцілювала Ти втомлених духом, давала силу і здоров'я, довгий вік і навіть безсмертя тим, що пили Тебе, цілющу джерелицю, і невмирущими ставали ті, що молилися на дароване Тобою слово. Бо «споконвіку була Слово і Слово було у Бога і Слово було Бог»...

Учитель. Ми вийшли на центральну вулицю— велелюдний Хрещатик. Уявіть, що ви кудись задивили­ся і раптом помітили, що заблукали. Як вийти з такого становища?

Завдання: складіть діалоги, використавши в них поширені і «епощирені звертання. Приготуйтеся по­парно озвучити їх.

Школярі рецензують відповіді однокласників, на­самперед за такими критеріями: наскільки грамотно і доречно використано в діалогах звертання і наскільки вправно учасники діалогів володіють мовою. Вчитель повідомляв про завершення уявної мандрівки, підбиває підсумки уроку, вмотивовує виставлені оцінки, дає домашнє завдання,

Рольові заняття у вузі наочно демонструють методику проведення уроку мови, сприяють швидшому впровадженню її в шкільну практику. Нестандартні форми організації навчання, в свою чергу, викликають в учнів інтерес до нової інформації, спонукають осмислено оволодівати правописним матеріалом і свідомо використовувати його в писемному мовленні.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат