На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Система освіти в Ізраїлі

Реферати > Культура > Система освіти в Ізраїлі

Система дошкільної освіти

В Ізраїлі існує так звана дошкільна освіта, що поширюється на всіх дітей починаючи із двох-трирічного віку. Багато дворічних, майже все три- і чотирирічні діти відвідують дошкільні установи, які фінансуються місцевою владою або добровільними жіночими організаціями. На початку 1999 року Кнесет прийняв закон про безкоштовні дитячі садки для всіх дітей, починаючи із трирічного віку. Дитячі садки для п’яти- і шестирічних дітей обов'язкові. У цьому віці дітям намагаються привити основи читання й арифметики, розвити пізнавальні й творчі здатності, навчити спілкуватись.

В Ізраїлі існує декілька освітніх одиниць для дітей дошкільного віку.


1."Маон Йом" - приймає дітей від 3 місяців до п"яти років. Працює з 7-ї ранку до 16-ї години. Заклади цього типу знаходяться під контролем Міністерств праці та освіти, але перебувають у власності різноманітних громадських неприбуткових організацій. Їх мета - підтримка працюючих жінок. Розмір оплати встановлюється на весь рік і визначається залежно від доходів сім"ї.


2. "Мішпахтонім" (сімейні центри-яслі) - приймають дітей у віці від 1,5 року і знаходяться під контролем Міністерства праці. Працюють із 7-ї ранку до 16-ї години або до 13-ї (дешевше). Особливість полягає в тому, що одночасно в садку не може бути більше 5 дітей. Оплата нижча, ніж у "Маон Йом". Більшість ясел знаходяться в приватних будинках.


3. "Паутон" - призначені для дітей наймолодшого віку (до 3 років) і функціонують як групи "Маон Йом" чи "Мішпахтона". Заклад, як правило, утримує приватна особа, яка сама встановлює, які діти будуть прийняті і на якій основі. Звичайний час роботи - з 8-ї до 12-ї чи 13-ї години.


4. "Бейт-Талмід" - підготовча програма продовженого дня, яка приймає дітей, починаючи з підготовчої групи і до третього класу, де в другій половині дня діти обідають і роблять уроки.


5. Приватні дитячі садки. Величина оплати визначається інспектором відповідно до якості садка. Вони відрізняються за якістю обладнання і кваліфікацією вихователів. Приватні садки, в яких утримується більше 10 дітей, повинні мати відповідну ліцензію. У приватних дитсадках з ліцензією місць зазвичай бракує.


6. "Кдам Хова" - передпідготовча група, призначена для дітей у віці 4 років. У містах, які розвиваються, ця група охоплює дітей у віці 3 років. У цих дитсадках новим репатріантам надаються знижки до 90% протягом перших 4 років перебування в країні. Цей вид садків функціонує в районах під контролем муніципалітетів, де і проходить реєстрація.


7. "Ган Хова" - обов’язкова підготовча група дитсадка. Призначена для п’ятирічних дітей. Максимальна кількість дітей у групі - до 35. Концепція дитсадка передбачає інтелектуальну, фізичну та емоційну підготовку до школи.

Система шкільної освіти

Уявіть собі школу, де ніхто не списує. Клас, що не встає з появою вчителя. Університет, де професор читає одну лекцію три рази, а студенти вибирають зручний час для її відвідування. Випускний іспит, який можна перездавати незліченну кількість разів. Ні, це не казка, це - система шкільної освіти Ізраїлю.

Загальне й обов'язкове шкільне навчання охоплює всіх дітей у віці від 6 до 16 років. Молоді люди у віці від 16 до 18 років продовжують навчання в залежності від свого бажання і можливостей. Головна задача системи освіти країни – дати можливість дітям, що живуть в умовах плюралістичного ладу, стати відповідальними громадянами демократичного суспільства. У єврейських школах арабський вивчають, як другу мову, а іврит є другою мовою в арабських школах.

В Ізраїлі 1200 шкіл. Повний курс шкільного навчання триває 12 років і розділений на три щаблі: початкова (1-6-й класи), молодша (7-9-й класи) і старша школа (10-12-й класи).

У початковій школі Ізраїлю малята вчаться з 6 років. За 6 років вони проходять програму, яку українські школярі вивчають за 3-4 роки. Спочатку ізраїльські учні практично не одержують домашніх завдань. Оцінка знань - по 100-бальній шкалі, але в молодших класах оцінок нема, щоб не травмувати дитячу психіку. Незважаючи на це, до малят ставляться абсолютно як до дорослих - обговорюють з ними нарівні навіть політику. З 7-го класу навчання поступово починає ускладнюватися.

7-9-й класи - це проміжна ланка між початковою й середньою школою. Є ряд обов'язкових предметів - історія, іврит, математика, Танах (вивчення Тори) і предмет, що називається «розуміння прочитаного». Це не просте читання й тупе зубріння літератури - це її осмислення. У дев'ятому класі, після здачі іспитів, школярі вибирають собі напрямок, по якому будуть вчитися далі: природні дисципліни або театральне мистецтво, сільське господарство або астрологія й багато чого ще. Учні можуть самі вибрати складність вивчення того або іншого предмета - від «трійки» до «п'ятірки». Головне - за загальними підсумками набрати як мінімум 21 одиницю. 35-40 одиниць вважається гарним результатом. Природно, чим вище набраний бал, тим більше шансів бути зарахованим у гарний ВУЗ.

В 11-му й 12-му класах школярі здають держіспити, результати заносяться в атестат зрілості - багрут. Ця робота звичайно набагато складніша, ніж майбутній вступний іспит у ВУЗі. Тому школярі говорять: 'Якщо здав на багрут й одержав шістдесят балів, на вступні одержиш дев'яносто'. З першого разу на багрут здають далеко не всі, а деякі навіть перездають його після армії. Іспит можна перездавати незліченне число раз, але не раніше чим через 10 місяців після попередньої спроби.

Вчителям надається можливість самим вибирати програму навчання із широкого спектра, пропонованого Міністерством освіти. До обов'язкових предметів, яким приділяється більшість навчальних годин, додаються із третього класу додаткові.
Деякі середні школи крім загальноосвітніх дисциплін пропонують спеціальні програми, що дають підготовку по майбутній професії школяра. Наприклад, сільськогосподарські школи (при яких, як правило, є інтернати) сполучають основні предмети навчання з агрономічними дисциплінами.
Для дітей, що не навчалися в жодній з перерахованих вище шкіл, існують вечірні школи, обов'язкові для відвідування, програма яких, тривалістю від 3-х до 4-х років, спрямована на придбання певної спеціальності.

У єврейській системі освіти є державні, державні релігійні й незалежні релігійні школи. Перші дві категорії використовують однакові навчальні програми, у державних релігійних школах більше уваги приділяється вивченню іудаїзму й дотриманню єврейських традицій. У державних школах введене спільне навчання хлопців і дівчат, у незалежних ортодоксальних єврейських школах зберігається роздільне навчання.

Також є середні, технологічні та сільськогосподарські види шкіл.

У деяких середніх школах крім загальноосвітньої програми введені спеціальні програми з професійною орієнтацією. У технологічних дають професійну підготовку на трьох умовах: після першого, вищого рівня можна продовжувати навчання у вищих навчальних закладах; після другого рівня одержують професійний диплом, після третього – здобувають лише професійні практичні підвищення. У залежності від здібностей учні можуть перейти з 3 чи 2 на 1 рівень. Сільськогосподарські розташовані звичайно поруч з населеним пунктом, сполучать основні предмети навчання з агрономічними дисциплінами. У цих школах заохочуються моральні цінності перших поселенців, що повернулися на батьківщину предків на початку століття.

Арабська й друзська освітні системи опираються на стандартні навчальні програми, при цьому акцент робиться на вивчення арабської історії й культури. В арабських школах викладаються основи ісламу або християнства, у друзів розроблені особливі програми.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат