На сайті 11892 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Технології навчання

Реферати > Педагогіка > Технології навчання

Поняття "ігрові педагогічні технології" включає досить велику групу методів і прийомів організації педагогічного процесу у формі різних педагогічних ігор. Педагогічна гра має істотну ознаку - чітко поставленою метою навчання і відповідної їй педагогічним результатом, що можуть бути обґрунтовані, виділені в явному виді і характеризуються учбово-пізнавальною спрямованістю.

Реалізація ігрових прийомів і ситуацій при визначеній формі занять відбувається по таких основних напрямках: дидактична мета ставиться перед учнями у формі ігрової задачі; навчальна діяльність підкоряється правилам гри; навчальний матеріал використовується в якості її засобу, у навчальну діяльність вводиться елемент змагання, що переводить дидактичну задачу в ігрову; успішне виконання дидактичного завдання зв'язується з ігровим результатом.

Місце і роль ігрової технології в навчальному процесі, сполучення елементів гри й ученья багато в чому залежать від розуміння учителем функцій і класифікацій педагогічних ігор:

Розглянемо більш докладно технологію ділової гри (ДИ). ДИ використовується для рішення комплексних задач засвоєння нового, закріплення матеріалу, розвитку творчих здібностей, формування загально навчальних умінь, дає можливість учнем зрозуміти і вивчити навчальний матеріалів різних позицій.

У навчальному процесі застосовуються різні модифікації ДИ: імітаційний, операційний, рольові, діловий театр, психо- і социадрама.

Схематично технологію ДИ можна представити в такий спосіб:

Етап підготовки

Розробка гри

– розробка сценарію;

– план ділової гри;

– загальний опис гри;

– зміст інструктажу;

– підготовка матеріального забезпечення

Введення в гру

– постановка проблеми, цілей;

– умови, інструктаж;

– регламент, правила;

– розподіл ролей;

– формування груп;

– консультації.

Етап

проведення

Групова робота над завданням

– робота з джерелом;

– тренінг;

– мозковий штурм;

– робота з игротехником.

Межгрупповая дискусія

– виступ груп;

– захист результатів;

– правила дискусії;

– робота експертів.

Етап аналізу й узагальнення

– висновок із гри;

– аналіз, рефлексія;

– оцінка і самооцінка роботи;

– висновки й узагальнення;

– рекомендації.

Етап підготовки починається з розробки сценарію - умовного відображення ситуації й об'єкта. У содержание сценарію входять: навчальна мета заняття, опис досліджуваної проблеми, обґрунтування поставленої задачі, план ДИ, загальний опис процедури гри, зміст ситуації і характеристик діючих осіб.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6  7  8 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат