На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Куріння та діти: як захистити права дітей

Реферати > Правознавство > Куріння та діти: як захистити права дітей

Далі важливо почути думку всіх дітей, незалежно від віку. На цю думку не повинні впливати старші підлітки, які експериментують з тютюном або курці серед учителів. Найкращий спосіб - письмове голосування та аргументація, участь незалежного комітету із батьків, дітей, вчителів при підведенні підсумків.

Діти - ідеалісти, їхня думка часто об'єктивніша і чесніша, ніж думка дорослих, які можуть висловлюватися на користь когось старшого за званням, потурати своїм слабостям, не бажати щось змінювати в житті. Діти із сімей, де не курять, були б проти куріння в школі, бо справедливо бояться шкоди від диму. Діти із сімей курців висловились би за так необхідне їм чисте повітря, адже вони "на власних легенях" відчувають, як неприємно хворіти, як важко дихати в кухні, повній диму.

Куріння батьків, так само як і куріння вдома, спочатку сприймається дитиною як даність, як встановлені й незмінні правила існування в домі. Потім, коли вона росте, хоче щось змінювати. Що готова змінити у своєму житті мама, коли дитина говорить їй: "Я боюсь, що ти помреш, не кури!" або "Мені не подобається, коли та куриш удома"? Батьки можуть віджартуватися, проігнорувати думку дитини, залишитися вірними своїй залежності і звичному укладу життя. Але можуть і почати змінювати світ навколо дитини і разом із дитиною. Така профілактика - одна з найефективніших.

Для того, щоб дитина була насправді захищена від вимушеного вдихання тютюнового диму, крім впровадження вільної від тютюнового диму оселі, необхідно забезпечити вільні від тютюну громадські установи, спортивні й культурні центри, транспорт, робочі місця, пункти громадського харчування.

Право на добробут: не купуйте сигарети, купіть хліба

Дуже важливий момент батьківського куріння піднімає Всесвітня Організація Охорони Здоров'я та Всесвітній банк. Це питання про матеріальні проблеми господарства, родини, цілої країни у зв'язку з курінням. Гроші, витрачені на тютюнові вироби, а потім на лікування наслідків куріння, зменшують можливість задовольнити базові інтереси та права дитини (їжа, одяг, освіта, медичне обслуговування). Жах і фінансові витрати для дитини виникають також у випадку смерті дорослого годувальника через його куріння.

Стаття 27 Конвенції захищає право дитини на рівень життя, необхідний для її фізичного, розумового, духовного розвитку.

Навіть прості підрахунки дають зрозуміти, скільки недоотримують діти в родині, де курять батьки. Варто лише помножити середню ціну пачки на кількість пачок, які викурюються в місяць. Тепер подивіться, скільки життєво необхідних речей, продуктів, занять можна було б оплатити з грошей, випущених в дим.

Половина померлих від куріння людей вмирають у віці 35-69 років. Це вік батьків дітей, які ще не досягли повноліття. Який би діагноз не стояв у свідоцтві про смерть, саме куріння найлегше припинити заради того, щоб уберегти своїх дітей від сирітства.

Право на правдиву і повну інформацію про тютюн

Право дитини на здоров'я порушують і ті, хто пропагує сигарети для дітей. Реклама, тютюнові конкурси, спонсорство культурних і спортивних заходів тютюновими корпораціями, роздача безкоштовних сигарет на вулицях - це примушує дитину закурити. Зірки, спортсмени, політики, які курять перед телекамерами, - це люди, які створюють навколо дитини атмосферу соціальної прийнятності куріння, а значить, опосередковано закликають дитину попробувати цей дорослий "заборонений плід".

Тютюновій індустрії необхідно щоденно поповнювати поріділі ряди споживачів, щоб замінити тих, хто помирає або кидає курити. Нові курці - це діти, названі в документах індустрії "молодшою групою споживачів" (від 12 років).

Головні "робочі коники" тютюнових компаній - це зовсім не працівники фабрик, не менеджери з продажу, а лобісти, юристи й рекламісти. Допомагаючи змінювати законодавство, компанії роблять його зручним для себе. Реклама та просування товару роблять головну роботу - приваблюють нових споживачів.

Бурхливе поширення куріння у ХХ столітті викликане виключно вдалою рекламою, саме вона зробила сигарету предметом широкого щоденного попиту. Зараз реклама сигарет - голий імідж. В ній мінімум інформації і максимум привабливості як такої. Без плакатного блиску, дим сигарет викликає першіння в горлі, кашель, отруєння, слабування. Споживач починає курити не сигарети, а Америку, дружбу, любов, сексуальність, свою вибірковість, нарешті. Як член первісного племені, який з'їдає серце ворога і вірить, що став сміливішим. Залежні курці не зважають на рекламу, їх примушує купувати сигарети залежність. Уже з 70-х років реклама сигарет в основному розробляється для підлітків, саме для них є важливими привабливі зразки для наслідування.

Реклама сигарет не є інформацією про товар, швидше нахабною дезінформацією. Конвенція у статті 17 зобов'язує країни забезпечити доступ дітей до об'єктивної і різнобічної інформації щодо їх здоров'я. Саме тому профілактичні матеріали, публікації в пресі, які містять дані про вплив тютюну на здоров'я та добробут дітей, дуже важливі. Дитина має також право на отримання інформації з джерел, доступних і зручних їй (стаття 13), якими можуть бути і вчителі, і батьки, і Інтернет-сайти, і телевізійна соціальна реклама, і створені спеціально для дітей інформаційні програми на телебаченні або радіо.

Як ми можемо захистити права дітей на свободу від тютюну

Комплексними законодавчими заходами можна досягти досить значних результатів у захисті дітей від тютюнового диму. Одного директивного шляху згори, однак не досить. В Україні законом, наказами по міністерствах заборонено курити в навчальних, спортивних, медичних закладах. Однак наш щоденний досвід свідчить, що такі заборони далеко не скрізь виконуються, а діти так само страждають від дії смертоносного диму.

Як ми вже зазначали, оточуючі дорослі недобре впливають на дитину в двох аспектах: примушують вдихати тютюновий дим, а також своїм прикладом стимулюють початок куріння. Хто ці дорослі? Батьки, вчителі, сусіди, лікарі.

Так виходить, що про шкоду куріння знають і говорять практично всі дорослі, але тільки деякі з курців намагаються щось зробити, щоб уберегти дітей від тютюнового диму. Часто такі заходи половинчасті, неефективні, нерідко вони стосуються тільки зовсім маленьких дітей, а інтереси підлітків ігнорують. На жаль, дорослі курці все більше виправдовуються, раціоналізують, захищають свою залежність, а не по-справжньому здійснюють захист прав дітей на чисте і здорове повітря.

Необхідність дотримуватись базового права людини не може бути приводом для чиєїсь образи. Це право не можна ігнорувати на користь чиїхось тимчасових зручностей, заради дружніх відносин чи люб'язності. Багатьом буває незручно попросити не курити. Коли курець просить дозволу закурити в нашій присутності, лише деякі люди долають незручність і відмовляють. Хоча курці дуже рідко турбуються про наш дозвіл, ми ввічливо дозволяємо себе вбивати "Так, будь ласка! Будьте такі добрі, не переймайтеся, якщо я буду трохи кашляти. Заради Вашого задоволення я взагалі можу не дихати, коли Ви курите". Права необхідно відстоювати. Вони вищі за ввічливість, за ситуацію, вище за взаємини. Це базова повага. Якщо при мені курять, я вважаю це неповагою. Якщо курять при моїй дитині, я розглядаю це як образу і нанесення шкоди.

Чи є таке право - "право курити"?

Коли на вулиці прошу не курити біля мене або прошу домашніх виходити курити на двір перший вигук із боку курця: "Я маю право курити!" Далі ідуть різкі твердження, які передбачають, що таке "право курити" поширюється на будь-яке місце, де курцеві схотілося, де йому зручно курити. І мені, людині, яка має право на чисте повітря, пропонують самостійно це право і реалізовувати, тобто піти в безпечне місце. В найбільш різких випадках звучать такі слова: "Сама і виходь на вулицю, коли так любиш свіже повітря!".

З такими аргументами, які ніяк не пов'язані з юридичним розумінням прав людини, ми зустрічаємося досить часто. Важливо розібратись, які помилки та підміна понять лежать в їх основі.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат