На сайті 11892 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Професійне та народне мистецтво

Реферати > Культура > Професійне та народне мистецтво

Надзвичайне піднесення мистецтва скульптури пов’язане з італійським Відродженням. Скульптурні твори Донетелло – статуї пророка та полководця Гаттамелати – і особливо роботи Мікеланджело Буонарроті «Вакх», «Давид», «П’єта» - є шедеврами світової скульптури. Творчість Мікеланджело – блискучий приклад синтезу архітектури, скульптури та живопису, яскравим взірцем якого була гробниця сім'ї Медічі.

В ХVІ-ХVІІ ст. виникає напрям бароко для якого притаманне зовнішнє вираження людської пристрасті, що знайшло своє втілення у творчості Дж. Берніні, зокрема в його відомих роботах – статуї «Давид» та фонтані «Чотирьох рік». В ХVІІІ ст. набуває поширення класицизм, йому притаманні раціоналістичне начало, суворість і витриманість форм. Відомими представниками цього напряму були Ж.А.Гудон (статуя Вольтера) і Е. Фальконет (пам’ятник Петру І «Мідний вершник»).

Початок ХХ ст. пов'язаний зі становленням творчості українського митця Івана Кавалерідзе, талант якого розкрився як у мистецтві скульптури – пам’ятники княгині Ользі, Г.Сковороді, Т.Шевченку, Артему; погруддя Б.Хмельницького, О.Пушкіна, М.Гоголя; кілька портретів Ф.Шаляпіна, так і у мистецтві кіно.

Важливою подією у житті Києва було спорудження багатофігурної композиції з бронзи – «Радянським громадянам і військовополоненим солдатам та офіцерам, розстріляним фашистами у Бабиному Яру» (М.Лисенко, О.Вітрик, В.Сухенко).

2.3 Живопис

Живопис – вид образотворчого мистецтва, специфічною особливістю якого є відтворення художніх образів на площині.

1. Відображаючи на полотні навколишній світ, художник виражає своє ставлення до нього, що дає підстави мистецтвознавцям і визначити манеру і стиль живописця і оперувати поняттями «світовідчуття митця», «колористична палітура» та ін.

Існує значна кількість різновидів техніки живопису:

1. Фреска – живопис водяними фарбами по вологій штукатурці. Цедуже складний вид живописної техніки, оскільки він передбачає швидкість малювання і високий професіоналізм митця.

2. Мозаїка – різновид живопису, який ґрунтується на своєрідному принципі «моделювання» з шматочків природного каменю чи кольорового скла – смальти, що скріплюються між собою за допомогою в’язкої сполуки.

3. Олійний розпис – різновид живопису, який активно спирається на принцип «багатошаровості», що дає змогу створити фактурність зображення. Він набув значного поширення на межі ХІV-ХV ст.

4. Тампера – різновид живопису, назва якого походить від назви фарби. Основу фарби складає яєчний жовток. В основному цю технологію використовували іконописці, малюючи на спеціально заґрунтованих дошках.

5. Акварель – різновид живописного мистецтва, яке використовує водяні фарби. Спеціально особливістю акварелі є її здатність до «кольорової асиміляції». Акварельна технологія передбачає малювання на папері, який може бути сухих і вологих.

6. Пастель – це малюнок, виконаний кольоровою крейдою. Як і акварельний живопис, пастель часто ототожнюють з графікою.

Витоки мистецтва живопису сягають у глибину століть – у доісторичний період людської цивілізації. Вони пов’язані з так званим печерним розписом, зразки якого були знайдено у печерах Ласко та Кастільо (Франція), а також з кольоровими зображеннями тварин на скелях Скандинавії, плато Тассилі (Африка), капової печери (Урал). Саме з цих нескельних малюнків і починається формування жанрово-родової специфіки майбутнього мистецтва живопису. Нову добу у розвитку мистецтва живопису пов’язують з ХІV-ХVІ ст., які принесли з собою нові теми, нові форми, нові художні образи. Творчі пошуки митців цього періоду стимулювала активна спадщина, і вони намагалися відновити у своїх творах її основні принципи. Саме тому мистецтво цього періоду, батьківщиною якого стала Італія, отримує назву Ренесанс – Відродження.

Відродження можна назвати мистецтвом видатних персоналій, імена яких говорять самі за себе: Джорджоне (1487-1576), Тінторетто (1518-1594), Тіціан (1487-1576). Та слава італійського Ренесансу безпосередньо пов’язана з іменем його титанів: Рафаеля Санті (1483-1520), що створив «Сікстинську мадонну», «Портрет папи Юлія ІІ» та «Автопортрет», і Мікеланджело Буонарроті – автора фресок Сікстинської капели: «Сотворіння Адама» і «Страшний суд»та ін. Також серед геніїв Відродження, який вважається «постаттю поза конкуренцією» - Леонардо да Вінчі видатного живописця, вченого, філософа.

Мистецтво живопису кінця ХІV-ХVІІІ ст. розвивалося у межах трьох основних напрямків: бароко, рококо та класицизму.

ХІХ ст. у мистецтві живопису пов’язане з виникненням надзвичайно цікавого напряму, що отримує назву імпресіонізм (враження). Мистецтво імпресіонізму підготувало фундамент для подальшого розвитку живопису кінця ХІХ ст., зокрема напряму постімпресіонізму, представниками якого були Ван Гог (1853-1890), Сезанн (1839-1906), Гоген (1848-1903).

Культура ХХ ст. пов’язані з виникненням феномена модернізму (сучасний, новітній). Модернізм – це художньо-естетична система, що складається на початку ХХ ст. і об’єднує художників, які знаходилися на позиціях нереалістичної методології: фонізм (А.Матісс, Р.Дюфі), кубізм (Ж.Брак, Ф.Леже, П.Пікассо), експресіонізм (Е.Мунк, Е. Нольде, Ж.Руо), сюрреалізм (С.Далі, Р.Магрітт).

Процеси, які впродовж ХХ ст. відбувалися у мистецтві живопису україни, пов’язані з художніми пошуками його провідних представників: В.Касіяна, М.Глущенка, М.Дерегуса, В.Зарецького та ін. Тенденції живописному мистецтві україни свідчить про те, що сучасні художники (Т.Сільваші, В.Будніков, О.Животков та ін.) активно працюють у різних напрямах і, спираючись на досвід зробленого, йдуть своїм творчим шляхом, який відповідає їхньому світовідчуттю. Це є яскравим доказом того, що «зв'язок часів у живописі» не переривається.

2.4 Музика

Музика – вид мистецтва, художні образи якого створюються завдяки звукам.

Музичний образ позбавлений смислової конкретності слова та візуальної природи архітектурного, скульптурного, живописного, хореографічного, театрального та кінематографічного мистецтв. Як і інші види мистецтва, музика має свою жанрово-родову специфіку. Виділяють два її основні роди: вокальна (романс, кантата, ораторія, опера, пісня) та інструментальна (камерна, соната, сюїта, прелюдія, ноктюрн, варіація, симфонічна, симфонія, симфонічна фантазія, концерт).

Основою музичної образності є інтонація і звук, а засобами виразності – мелодія, гармонія, ритм, композиція тощо. На відміну від живопису та скульптури у мистецтві музики важливе місце посідає зв'язок між композитором і виконавцем.

ХVІІ-ХVІІІ ст. в історії музики можна назвати «музичним Ренесансом», який виявився у багатьох країнах Західної Європи і представлений іменами А.Скарлетті – Італія; Ж.Б.Люллі – Франція; Г.Переселла – Англія; К.В.Глюка – Австрія; Г.Ф.Генделя – Німеччина.

В ХVІІІ - ХІХ ст. доби Відродження створює свої геніальні прелюдії, фуги, токати, сюїти, концерти великий німецький композитор Й.С.Бах (1685-1750).

Яскравою сторінкою в історії музики, безпосередньо, є творчість П.І.Чайковського, який працював у всіх родах і жанрах цього виду мистецтва. Його музика відтворила дивний, фантастичний і загадковий світ казок Ш.Перро та Гофмана, кожен з героїв яких мав свою музичну характеристику. Водночас особливе місце у творчому доробку П.І.Чайковського посідає камерна.

Балети «Лебедине озеро», «Спляча красуня» та «Лускунчик», пов’язані з різними періодами його творчості, належать до різних жанрів, але і вони складають певний цикл, що має спільну тематичну основу, яка ґрунтується на провідній ідеї моральної свідомості – категорії добра. Загальна картина розвитку музичного мистецтва ХІХ ст. не була б повною та об’єктивною, якби не було згадано про творчість українських композиторів – С.С.Гулака-Артемовського – автора першої української опери «Запорожець за Дунаєм» та М.В.Лисенка.

Широке визнання вокального мистецтва України за кордоном пов’язане з творчістю провідних українських співаків – С.Крушельницької, О.Петрусенко, Б.Гмирі, М.Литвиненко-Вольгемут, М.Гришка, Д.Гнатенко, Є.Мірошниченко, А.Кочерги, О.Басистюк та ін.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат