На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Спостереження як метод оцінки зовнішнього середовища та решітка менеджменту Блейка і Моутон

Реферати > Менеджмент > Спостереження як метод оцінки зовнішнього середовища та решітка менеджменту Блейка і Моутон

1. Спостереження як метод оцінки зовнішнього середовища. Зовнішнє середовище - це сукупність факторів, які формують довгострокову прибутковість організації і на які організація не може впливати взагалі або має незначний вплив. Проміжне середовище - це сукупність факторів, які формують довгострокову прибутковість організації і на які вона може впливати через встановлення ефективних комунікацій. Внутрішнє середовище організації - це сукупність факторів, які формують її довгострокову прибутковість організації і перебувають під безпосереднім контролем керівників та персоналу організації. Зовнішнє середовище є джерелом, що забезпечує організацію ресурсами, необхідними для підтримки її внутрішнього потенціалу на належному рівні. Організація знаходиться в стані постійного обміну з зовнішнім середовищем, забезпечуючи тим самим собі можливість виживання. Але ресурси зовнішнього середовища не безмежні. І на них претендують багато інших організацій, що знаходяться в цьому ж середовищі. Тому завжди існує можливість того, що організація не зможе одержати потрібні ресурси з зовнішнього середовища. Це може послабити її потенціал і привести до багатьох негативних для організації наслідкам. Задача стратегічного управління складається в забезпеченні такої взаємодії організації із зовнішнім середовищем, що дозволяло б їй підтримувати її потенціал на рівні, необхідному для досягнення її цілей, і тим самим давало б їй можливість виживати в довгостроковій перспективі. Для того щоб визначити стратегію поведінки організації і провести цю стратегію в життя, менеджери повинні мати детальну уяву про зовнішнє середовище, тенденції його розвитку і місця, що займає в ній організація. При цьому зовнішнє оточення вивчається стратегічним управлінням, у першу чергу для того, щоб розкрити ті загрози і можливості, які організація повинна враховувати при визначенні своїх цілей і шляхів їх досягнення. Ф. Котлер вважає, що зовнішнє середовище складається з шести основних факторів: демографічних, економічних, природних, науково-технічних, політичних і факторів культурного середовища.Фактори зовнішнього середовища найчастіше класифікують за такими групами: 1.Економічні - фактори, що пов'язані з обігом грошей, товарів, інформації та енергії. 2. Політичні - фактори, що впливають на політичні погляди та поділяють людей на окремі політичні групи і знаходять вираження в діяльності та прийнятті рішень місцевими органами влади та уряду. 3. Соціально-демографічні фактори, які впливають на рівень і тривалість життя людей, а також формують їхню ціннісну орієнтацію. 4. Технологічні - фактори, що пов'язані з розвитком техніки, обладнання, інструментів, процесів обробки та виготовлення продуктів, матеріалів і технологій. 5. Географічні - фактори, пов'язані з розміщенням, топографією місцевості, кліматом і натуральними ресурсами (зокрема корисними копалинами). Інший підхід до переліку компонентів зовнішнього середовища належить О.С. Віханському, який додає до вищезгаданих правове та міжнародне середовище. Для результативного вивчення стану компонент макрооточення в організації створюється спеціальна система спостереження за зовнішнім середовищем. Проведення спостережень може здійснюватися за допомогою різних способів. Найбільше поширеними способами спостереження є: • аналіз матеріалів, опублікованих у періодичній преса, книгах, інших інформаційних виданнях; • участь у професійних конференціях; • аналіз досвіду діяльності організації; • вивчення думки співробітників організації; • проведення зборів обговорень усередині організації.

Методами оцінки завнішнього середовища є: спостереження, прогнозування і еталонне тестування.

Сьогодні менеджери як дрібних|мілкий|, так і крупних організацій все ширше користуються методом спостереження за зовнішнім середовищем|середа|, що дозволяє передбачати і правильно трактувати будь-які скільки-небудь помітні зміни навколишнього оточення. Слід зазначити, що|слід відзначити , що,следует отметить | одне з досліджень, проведених в цій сфері, показало, що компанії, що упровадили|запровадили,впровадили| нові системи вивчення зовнішнього середовища|середа|, в переважній більшості збільшують свій прибуток, і їх доходи|доход| зростають. Компанії, які не стежать за змінами зовнішньої обстановки, швидше за все|скоріш за все|, опиняться в прямо протилежній ситуації.

Одним з аспектів діяльності, пов'язаної із спостереженням за зовнішнім середовищем|середа|, що найшвидше розвиваються, є|з'являтися,являтися| збір|збирання| інформації про конкурентів. Це процес, в ході якого організація збирає інформацію про своїх конкурентів і шукає відповіді на наступні|слідуючий| питання: «Хто наші конкуренти?», «Чим вони займаються?», «Яким чином їх діяльність впливає на роботу нашої компанії»?

Збір|збирання| інформації про конкурентів - процес спостереження за зовнішнім середовищем|середа| для виявлення нових конкурентів і з'ясування їх основних характеристик, сфери їх діяльності, а також того, як їх дії впливають на роботу організації

Як вважають|лічити| фахівці із збору|збирання| інформації про конкурентів, 80% того, що менеджерам необхідно знати про конкурентів, вони можуть з'ясувати у своїх працівників, постачальників і клієнтів. При цьому така «розвідувальна діяльність» зовсім необов'язково припускає|передбачати| промислове шпигунство|шпіонаж|. Прикладами|зразок| цілком|сповна| доступних джерел інформації даного роду можуть служити прес-релізи, звіти, що надаються фірмами до державних установ, річні звіти, оголошення про вакансії, газетні повідомлення|сполучення| і дослідження ринку в галузі промисловості, що цікавить Вас.

Ще одним цінним|коштовний| джерелом відомостей про конкурентів можуть стати комерційні шоу і опити|опитування| торгових|торгівельний| працівників після|потім| їх проведення. Крім того, багато фірм регулярно набувають|придбавати| продукції конкурентів і передають її в технічний відділ для всестороннього|всебічний,усебічний| дослідження (даний процес називається інженерним аналізом). В результаті фахівці|спеціаліст| з'ясовують, які технічні нововведення використовувалися при її розробці.

Могутнім джерелом інформації, що відкриває|відчиняти| принципово нові горизонти, стала www, оскільки на Web - сторінках компаній міститься|утримуватися| величезна кількість даних про їх нові розробки і прес-релізи.

Слід зазначити, що|слід відзначити , що,следует отметить | нерідко|незрідка| виникають певні проблеми, пов'язані із способами добування відомостей про конкурентів. Досить часто люди крадуть тим або іншим способом приватні матеріали або секретні технології, тобто займаються незаконним корпоративним шпигунством|шпіонаж|. Деколи|почасти| украй|надто| важко провести грань між тим , що вважається|лічиться| законним і етичним, і тим, що є|з'являтися,являтися| зконним, але|та| неетичним.

І хоча за заявою головного менеджера однієї з фірм, що спеціалізуються на зборі інформації про конкурентів компаній-замовників, ця діяльність на 99,9 відсотків|процент| здійснюється легально, але|та| абсолютно|цілком| очевидно, що деякі люди і компанії не зупиняться|зупинятися| ні перед чим, щоб добути необхідну їм інформацію.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат