На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Зайнятість і безробіття. Державне регулювання зайнятості

Реферати > Макроекономіка > Зайнятість і безробіття. Державне регулювання зайнятості

- особам передпенсійного віку (чоловікам по досягненні 58 років, жінкам - 53 років); 2) Для працевлаштування громадян місцеві державні адміністрації, виконавчі органи відповідних рад за поданням центрів зайнятості бронюють на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, з чисельністю понад 20 чоловік до 5 процентів загальної кількості робочих місць за робітничими професіями, у тому числі з гнучкими формами зайнятості.

У разі скорочення чисельності або штату працівників підприємств, установ і організацій у розмірі, що перевищує встановлену квоту, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи відповідних рад зменшують або взагалі не встановлюють квоти для цих підприємств, установ і організацій. 3) У разі відмови у прийомі на роботу громадян із числа категорій, зазначених у пункті 1 цієї статті, у межах установленої броні з підприємств, установ і організацій державна служба зайнятості стягує штраф за кожну таку відмову у п'ятдесятикратному розмірі неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Одержані кошти спрямовуються до місцевої частини державного фонду сприяння зайнятості населення і можуть використовуватися для фінансування витрат підприємств, установ і організацій, які створюють робочі місця для цих категорій населення понад встановлену квоту.

2.2. Роль та значення служби зайнятості, її функціонування в Україні.

Щорічно близько трьох мільйонів громадян користуються послугами державної служби зайнятості. Майже один мільйон роботодавців пропонують роботу через службу. За 9 місяців цього року база даних служби зайнятості налічувала майже 1 млн. 800 тис. вакансій. Близько 860 тисяч наших співвітчизників за цей період знайшли роботу за допомогою служби зайнятості. Основним джерелом для визначення реальних масштабів зайнятості і безробіття є вибіркові обстеження населення з питань економічної активності. офіційними. Зокрема, передбачено розробити механізм ефективної взаємодії відповідних служб з легалізації працівників, які працюють за наймом в підприємницьких структурах, щоквартально проводити звірки баз даних громадян, які отримують соціальні виплати щодо законності їх отримання згідно з чинним законодавством тощо. Фахівці служби зайнятості переконані, що на динаміку створення нових робочих місць позитивно вплине збільшення фінансування на їх облаштування за рахунок коштів Фонду. Якщо торік на ці цілі було виділено 194,5 тис. грн., то на 2005-й цю суму доведено до 513,7 тис. грн. На виконання доведених завдань у І-му півріччі 2005 року Рівненський ОЦЗ виділив місту 268,8 тис. грн. Освоєно 101,2 тис. грн., які пішли на покриття витрат на заробітну плату 36 працевлаштованим на дотаційні робочі місця та виплати 45 безробітним 167,6 тис. грн. одноразової допомоги по безробіттю для започаткування ними власної справи. За результатами І півріччя 2004року рівень зайнятості склав 44%, тоді як річні показники 2004-го були на рівні 57,6%. Це свідчить про високий рівень інформаційно-консультативних послуг міського центру зайнятості для клієнтів служби. До складу державної служби зайнятості входять також навчальні заклади професійної підготовки незайнятого населення, інформаційно- обчислювальні центри, територіальні та спеціалізовані бюро зайнятості, центри реабілітації населення, підприємства, установи та організації, підпорядковані службі зайнятості. Діяльність державної служби зайнятості провадиться під керівництвом Мінпраці, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. Основними завданнями державної служби зайнятості є: - розробка та здійснення заходів щодо реалізації державної політики зайнятості, які забезпечують зайнятість працездатного населення та матеріальну допомогу громадянам у разі безробіття;- систематичне вивчення процесів, що відбуваються на ринку праці, у сфері професійної зайнятості та професійного навчання, і розробка на цій - основі необхідних прогнозів для вироблення і вжиття заходів щодо регулювання ринку праці та зайнятості робочої сили;- раціональне й ефективне використання державного фонду сприяння зайнятості населення;- контроль за дотриманням законодавства про зайнятість підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності. Послуги, пов'язані із забезпеченням зайнятості населення, його соціальним захистом від безробіття, надаються державною службою зайнятості безкоштовно. Державна служба зайнятості відповідно до покладених на неї завдань:- інформує населення про стан ринку праці, наявність вільних робочих місць і вакантних посад на підприємствах, в установах і організаціях держави, про послуги, що надаються службою зайнятості;- консультує громадян з питань одержання роботи, в тому числі в інших населених пунктах держави, умов і оплати праці;- здійснює добір і направлення на підприємства, в установи і організації усіх форм власності, працівників потрібних професій (спеціальностей) і кваліфікації, контроль за їх працевлаштуванням; веде первинний облік працевлаштування громадян, а також громадян, направлених на професійну підготовку, підвищення кваліфікації та перепідготовку і оплачувані громадські роботи;- сприяє створенню додаткових робочих місць на підприємствах, в установах і організаціях для використання праці громадян, які потребують соціального захисту і нездатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, а також на територіях пріоритетного розвитку;- здійснює заходи щодо професійної підготовки, підвищення кваліфікації та перепідготовки вивільнюваних працівників і безробітних з метою підвищення їх конкурентної спроможності на ринку праці як у навчальних закладах системи служби зайнятості, так і в інших авчальних закладах з урахуванням індивідуальних здібностей та інтересів громадян;- бере участь у підготовці та реалізації державних і територіальних програм зайнятості, заходів щодо запобігання безробіттю;- бере участь в організації оплачуваних громадських робіт для забезпечення тимчасової зайнятості населення, передусім для осіб, зареєстрованих як безробітні, на підприємствах, в установах і організаціях комунальної власності та за договорами на інших підприємствах, в установах і організаціях;- подає допомогу бажаючим влаштуватися на роботу громадянам, у тому числі тим, які потребують соціального захисту і нездатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці;- реєструє безробітних, забезпечує їх працевлаштування, в тому числі за бажанням направляє безробітних на сезонні та оплачувані громадські роботи, виплачує допомогу по безробіттю, матеріальну допомогу по безробіттю, надає одноразову матеріальну допомогу безробітним та членам сімей, які перебувають на їх утриманні, а також матеріальну допомогу громадянам, які проходять підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості, надає безпроцентні позики безробітним для зайняття підприємницькою діяльністю;- готує пропозиції щодо визначення територій пріоритетного розвитку, де збільшення кількості робочих місць заохочується державою;- проводить роботу з питань організації професійної діяльності громадян України за кордоном;Державний центр зайнятості Мінпраці несе відповідальність за:- проведення на території держави єдиної політики зайнятості;- організаційно-методичне забезпечення діяльності місцевих ланок державної служби зайнятості;- створення і розвиток матеріально-технічної, виробничої, поліграфічної бази державної служби зайнятості всіх рівнів;- формування системи професійної підготовки, підвищення кваліфікації та перепідготовки незайнятих громадян;- організацію підготовки кадрів для державної служби зайнятості та створення ефективної системи підвищення кваліфікації її працівників;- діяльність підприємств, установ та організацій служби зайнятості.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат