На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Трубопровідний транспорт України. Проблеми та перспективи розвитку

Реферати > Розміщення продуктивних сил > Трубопровідний транспорт України. Проблеми та перспективи розвитку

Зміст

Вступ 3

I.Трубопроводи України, їх важливість та унікальність 4

1.1.Типи трубопроводів та їх повна характеристика 4

1.2. Правовий статус ГТС України .11

1.3. Проблеми функціонування трубопроводів ………………… .….12

II.Аналіз розвитку і функціонування 16

2.1.Аналіз функціонування нафтопроводів 16

2.2.Аналіз функціонування газопроводів .17

2.3.Аналіз функціонування продуктопроводів 20

III. Країни що володіють трубопровідним транспортом 22

3.1.Світовий досвід .22

3.2.Зв’язки та співпраця України з іншими країнами світу 24

3.3. Перспективи для України .24

Висновки .30

Використана література .31

Вступ

Актуальність теми: розвиток і безперебійна робота всіх галузей економіки країни залежить від своєчасного та якісного постачання нафти, нафтопродуктів і газу. Ці продукти переміщаються усіма можливими видами транспорту, але найвигіднішим за техніко-економічними показниками (собівартість перевезення, капітальні вкладення, витрати металу, пального й інших матеріалів, швидкість доставлення) є трубопровідний транспорт, який з єднує місця видобування і переробки нафти, газу зі споживачами, і через це одержав найкращий розвиток. Посягання на безпеку руху й експлуатації транспорту є великою суспільною небезпекою, через те пошкодження об єктів магістральних трубопроводів законодавчо вважається тяжким злочином (ст.12 КК), який характеризується особливою, підвищеною небезпечністю. Слід також відзначити, що магістральні трубопроводи, які структурно входять не тільки до єдиної транспортної мережі України, але й інших держав, виконують важливу для нашої країни роль у транзиті нафти, газу й нафтопродуктів та слугують ще одним джерелом прибутку для нашої держави.

Мета роботи: дослідження сучасного стану, функціонування, проблем та перспектив українського трубопровідного транспорту. Предмет дослідження: сучасний стан, проблеми та перспективи трубопровідного транспорту України. Об’єкт дослідження: трубопровідний транспорт України, проблеми та перспективи розвитку. Завдання роботи:

- визначити законодавчі засади функціонування трубопровідного транспорту України; - дослідити розміщення основних транспортних шляхів трубопровідного транспорту; - проаналізувати обсяги транспортування різних видів паливно-енергетичних ресурсів за допомогою трубопровідного транспорту; - визначити проблеми та перспективи розвитку трубопровідного транспорту; - зробити висновки та пропозиції за результатами дослідження.

Розділ I. Трубопроводи України, їх важливість та унікальність

1.1.Типи трубопроводів, розміщення та їх повна характеристика

Трубопровідний транспорт відрізняється найменшою собівартістю і використовується для перекачування нафти, нафтопродуктів, газу, а також деяких хімічних продуктів (зокрема, аміаку). Він є одним з найефективніших, бо, порівняно із залізничним і автомобільним транспортом, доставка нафти ним в три рази дешевша. Перевагами цього виду транспорту є і можливість функціонування протягом усього року, висока продуктивність праці, відносно мала кількість обслуговуючого персоналу мінімальні втрати при транспортуванні, можливість прокладання трубопроводів за найкоротшою відстанню незалежно від рельєфу, безперервність процесу транспортування, а також його екологічна чистота.

Це відносно новий вид транспорту.

Трубопровідний транспорт в Україні є одним з найрозвинутішим і складається з двох частин – газопроводу та нафтопроводу. За обсягом транзиту трубопровідний транспорт є першим.

На сьогодні Україна є найбільшим у світі транзитером природного газу. Системами магістральних газопроводів, які перебувають у користуванні НАК "Нафтогаз України", російський природний газ надходить до країн Західної, Центральної та Східної Європи. Ці системи технологічно зв'язані з аналогічними магістральними газопроводами Росії, Бєларусі, Молдови, Румунії, Угорщини, Словаччини та Польщі, а через них - і з газопроводами всього Європейського континенту. Пропускна спроможність вітчизняної газотранспортної системи на вході становить 290 млрд. м3, а на виході (до країн Західної, Центральної та Східної Європи, а також до Молдови і на південь Росії) - майже 170 млрд. м3 на рік.

Відповідно до програми розширення потужностей для транзиту газу і забезпечення його надійності, передбачено будівництво 4 компресорних станцій на першій нитці газопроводу "Торжок - Долила" (довжиною 529 км) і другої нитки цього газопроводу з двома компресорними станціями; другої нитки газопроводу "Ананьїв - Ізмаїл" (довжиною 377км) з трьома компресорними станціями; газопроводу-перемички "Тальне—Ананьїв" (довжиною 190 км), а також розширення газопроводу "Долина-Ужгород".

Газопроводом "Хуст-Сату-Маре" (довжиною 35 км і річною продуктивністю до 10 млрд. м3), введеним в експлуатацію в 1999 р. для подачі газу до Румунії, його додаткові обсяги діючою системою надходять до Туреччини і Балканських країн. Тим часом будівництво другої нитки газопроводу "Ананьїв - Ізмаїл" (річною продуктивністю 18 млрд. м3), компресорних станцій "Тарутіно" та "Ананьїв", газопроводу-перемички "Тальне–Ананьїв" не тільки повністю задовольнить перспективні потреби в транзиті російського газу до країн цього регіону, але й створить умови для подальшого нарощування цієї системи.

Газопровідний транспорт є не лише найбільш ефективним, а й фактично єдиним видом транспорту в Україні для транспортування газу. Загальна протяжність газопроводів України сягає 38 тис. км.

Рис.1.

З рис.1. видно що газотранспортна система України продовжує свій розвиток, будуючи нові трубопроводи, що дозволяє більш ефективно транспортувати газ по території України.

Основу становлять магістральні газопроводи, збудовані в 50-х і 60-х роках для експорту газу з України: Дашава — Київ — Москва, Шебелинка — Брянськ, Шебелинка — Острогожськ — Москва, Дашава — Мінськ — Вільнюс — Рига. Три перших газопроводи нині використовуються для поставок в Україну газу з Росії та Туркменистану. Для газифікації країни були збудовані такі газопроводи: Дашава — Дрогобич, Дашава — Стрий, Дашава — Долина — Львів, Угорськ — Івано-Франківськ, Шебелинка — Харків, Шебелинка — Дніпропетровськ — Кривий Ріг — Одеса — Кишинів, Шебелинка — Київ — Красилів — західні райони України. З Прикарпаття йдуть газопроводи в Польщу, Словаччину, Чехію. Через територію України прокладено магістральні газопроводи з Оренбурга, Західного Сибіру, якими Росія експортує газ у Західну Європу.

Нове будівництво та реконструкція газопроводів і компресорних станцій дозволять підвищити потужність і надійність діючої транзитної системи газопроводів, забезпечити перспективні потреби нашої країни в транзитних поставках газу до 2010 р. і на майбутнє.

Рис.2.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат