На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Роздрібна торговельна мережа

Реферати > Підприємництво > Роздрібна торговельна мережа

Існує також лексикографічна стратегія вибору, за якою характеристики торгової марки розташовують відповідно до ступеня їхньої важливості. Потім закупівельник порівнює всі альтернативні джерела поставок за одним, найбільш важливим критерієм. Зазвичай вибирають ту торгову марку, яка перевершує всі інші за цим показником. Коли ж цьому показнику відповідає кілька торгових марок і закупівельник відчуває труднощі з вибором, він переходить до другого за значущістю показника і повторює процедуру спочатку. Цей процес послідовного порівняння характеристик триває доти, доки не буде зроблено остаточний вибір.

Стратегії, які використовують закупівельники для вибору торгових марок, мають важливе значення для маркетингової програми постачальників, оскільки надають інформацію щодо критеріїв оцінки і вибору закуповуваних товарів.

Позамагазинна роздрібна торгівля

Існують також форми позамагазинної роздрібної торгівлі. Є три різновиди позамагазинної торгівлі: пряма роздрібна торгівля, персональний продаж і продаж через автомати.

Позамагазинна торгівля дає змогу споживачам вибирати і купувати товари без залежності від місця продажу, оскільки товари доставляються покупцю за замовленням.

Пряма роздрібна торгівля заснована на тому, що покупці спочатку знайомляться з товаром за допомогою масових засобів інформації, а потім замовляють їх телефоном або поштою. Залежно від використовуваних засобів передачі інформації розрізняють кілька видів такої торгівлі. Торгівля за каталогами заснована на поштових послугах, торгівля за допомогою телебачення здійснюється на телеканалах, в інтерактивній електронній торгівлі використовують комп'ютери і кабельне телебачення.

Торгівля за каталогами користується попитом серед жителів віддалених регіонів. Успіх каталожних компаній визначає володіння ними великих масивів інформації, складними комунікаційними і розподільними мережами. Деякі роздрібні торгівці використовують каталожну торгівлю як доповнення до традиційних роздрібних точок.

Телевізійна торгівля використовує спеціальні телевізійні канали, на яких практично цілодобово рекламує різноманітні товари. Споживач має можливість замовити такий товар телефоном, чекаючи потім на доставку за зазначеною адресою. Головною проблемою телевізійної торгівлі є те, що зайняті споживачі, які є потенціальною групою, практично не дивляться телевізор, особливо спеціалізовані "шопінг-канали". Крім того, асортимент товарів, які пропонують "телемагазини", дуже специфічний і може зацікавити тільки незначну групу покупців.

Існує також система віртуального роздрібного продажу, яка дає змогу споживачам, використовуючи систему Інтернету, робити закупівлю товарів, не виходячи з дому чи не покидаючи робоче місце.

Загальним для зазначених форм торгівлі є використання потужних комунікаційних технологій і комунікаційних мереж – телевізійних і телефонних каналів, супутникове і кабельне телебачення, мережу Інтернету.

Персональний продаж знаходить дедалі ширше застосування для пропозиції низки і промислових, і споживчих товарів. Головною перевагою такого прямого маркетингу є надання інформації персонально кожному з покупців і цін, які зазвичай нижчі, ніж у традиційних роздрібних торгівельних точках.

Торгові автомати – це механічні пристрої, за допомогою яких здійснюють продаж нескладних продуктів харчування, особливо солодощів, прохолоджувальних напоїв, морозива.

Перевага використання торгових автоматів – можливість організації цілодобової торгівлі в людних місцях і відсутність людини-продавця.

Сектор роздрібної торгівлі в Україні активно розвивається, починаючи із середини дев'яностих років. Кілька років назад в Україні з'явилися перші міжнародні роздрібні мережі, але серед найбільших українських ритейлерів все ще досить локальних мереж. Деякі з них змогли вирости завдяки злиттям, як наприклад "Велика кишеня".

У цей час відкривається дуже багато роздрібних магазинів. У продуктовому форматі - із супермаркетів, магазинів "кеш-енд-керрі" ("бери за готівку і унось сам") або так званих "магазинчиків по сусідству" - супермаркети продовжують залишатися найбільш популярним форматом в Україні. Останні кілька років група дискаунтерів також швидко розвивається. Крім того, на ринку велика різноманітність і спеціалізованих будівельних магазинів типу DIY ("зроби сам") та продавців побутової електроніки.

У великих містах України найпоширенішими роздрібними форматами є супермаркети та гіпермаркети вітчизняних роздрібних мереж, тоді як у провінції дискаунтери і маленькі магазини "біля дому" відіграють ключову роль завдяки своєму зручному місцю розташування та низьким цінам, а також через відсутність альтернативи у вигляді магазинів більших сучасних роздрібних мереж.

У даний момент молодий український роздрібний ринок тільки почав зіштовхуватися зі зростаючим інтересом міжнародних компаній, які намагаються вийти на український ринок. Частка іноземних інвестицій та мультинаціональних компаній на українському ринку роздрібної торгівлі зростає. Насамперед, вони працюють на ринках великих міст. Невеликі міста, які також є привабливими в плані розвитку напрямку роздрібних продажів, є для них наступним етапом.

Описання деяких форматів торгівлі

Гіпермаркет - магазин самообслуговування, що торгує продовольчими і непродовольчими товарами на єдиній торговельній площі та пропонує додаткові послуги. Торговельна площа гіпермаркету - не менше 3000 кв. м. Асортимент товару - від 30 до 55 тисяч найменувань. Гіпермаркети мають паркування, що відповідає торговельній площі з паркувальним індексом від 4,5 до 6 машиномісць на 100 кв.м. Зона обслуговування гіпермаркету може досягати семи кілометрів у радіусі.

Супермаркет - магазин самообслуговування, що торгує продовольчими і супутніми непродовольчими товарами на єдиній торговельній площі. Торговельна площа супермаркету - від 600 до 3000 кв. м. Асортимент товару - від 10 до 25 тисяч найменувань. Зона обслуговування супермаркету становить 1,5-2,5 км.

Cash & Carry - оптовий формат торгівлі, заснований на членстві та призначений для торговельних посередників і комерційних клієнтів (операторів магазинів і ресторанів). Припускає самообслуговування, оплату на касі (аналогічно супер- і гипермаркету) та самовивіз придбаних товарів. У деяких країнах (наприклад, у Східній Європі) торговельні об'єкти даного формату також реалізують товари фізичним особам.

Універсам - продовольчий магазин часткового самообслуговування (з елементами торгівлі через прилавок) площею від 500 кв. м. Як правило, універсами розташовані у житлових кварталах і обслуговують територію в радіусі 700-1000 метрів. Асортимент товарів може досягати 6-8 тисяч найменувань.

Гастроном - магазин площею менше 500 кв. м., що здійснює торгівлю продуктами харчування через прилавок (не самообслуговування). Асортимент товарів може досягати 2,5-3 тисячі найменувань.

Дискаунтер - магазин самообслуговування, що торгує товарами повсякденного попиту за зниженими цінами, без надання будь-яких додаткових послуг. Асортимент не перевищує 600 - 1000 найменувань товарів. Як показує практика, одне з основних умов успішного існування дискаунтера - вибір 1 мережного формату торгівлі з кількістю магазинів у мережі не менш 40 (у міжнародній практиці). Як правило, дискаунтери розташовуються в спальних і віддалених районах міста.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат