На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Усне ділове спілкування, публічний виступ, телефонна розмова

Реферати > Мовознавство > Усне ділове спілкування, публічний виступ, телефонна розмова

Дуже часто виникає ситуація, в якій одну людину треба познайомити з іншою. Уявіть собі, що ви гуляєте з товаришем вулицею - і раптом зустріли знайому вам компанію. Зав'я­залась розмова . але ж тільки між вами та вашими знайоми­ми, яких ви зустріли; товариш, з яким ви здійснювали прогу­лянку, з цією компанією не знайомий! А надто якщо це ділова зустріч – і один із її учасників забув когось познайомити з іншими - добре, якщо гість представиться сам, але деякі люди (особливо англійці), якщо вони не представлені, можуть з об­разою простояти, не беручи участі в розмові.

Тому слід нагада­ти деякі правила, що їх слід дотримуватися при знайомстві:

1) чоловіка завжди представляють жінці: «Пані Катерино, дозвольте Вам представити пана Олексія»

2) Молодшого завжди представляють тому, хто старший: «Тітко Олександро, дозвольте познайомити Вас із моїм товаришем – Іваненком Максимом».

3) Людина, що займає в суспільстві менш значне місце, повинна бути представлена людині більш впливовій та знаній.

Для того, щоб знайомство мало «завершений» вигляд, кра­ще було б, якби надавалися деякі відомості про тих, хто був представлений один одному. Наприклад: «Це моя подруга, Оле­на», а не просто «Це Олена» – і таке інше: в цьому разі ті, кого знайомлять, не будуть розмірковувати, з ким же врешті-решт вони мають справу.

Також слід пам'ятати про те, що представляти людину треба таким чином, як повинні будуть звертатися до нього ті, з ким ви його знайомите. Серед інших правил слід пам'ятати і про те, що є категорія осіб, яких не слід називати просто на ім'я:

- начальники та керівники, якщо в вашій установі не прий­нятий такий стиль;

- клієнти, покупці або відвідувачі, які спеціально про це не просили;

- ті, хто надає вам професійні послуги: адвокат, лікар – навіть якщо вас пов'язують дружні стосунки, утримайтеся від цього при сторонніх.

Часто буває так, що при знайомстві двох людей, той, на кого ліг обов'язок представити їх один одному, не пам'ятає імені одного з них. При цьому припустимо представити того, ім'я кого ви пам'ятаєте, наприклад: «Ти не знайомий з Іва­ном? Тоді познайомся» – і треба мати надію, що ваш знайомий вас зрозуміє і представиться. Якщо сталося не так – тоді кра­ще чесно зізнатися в тому, що ви не пам'ятаєте його імені й попросити його представитись самому.

На прийомах та зустрічах

На прийомі на честь званого гостя, якщо він не знайомий більшості, всі по черзі підходять до нього (поруч з ним – господиня). Господиня усіх називає на ім'я: «Пане (ім'я знаменитого гостя), дозвольте Вам представити директора школи пана такого-то.» Шановний гість постягає йому (їй) руку, він (вона) промовляє: «Дуже приємно» чи «Радий (рада) з вами познайомитись».

Якщо хтось із запрошених приводить з собою гостя (при­ятеля), він представляє його господині, а та, в свою чергу, знайомить і того, й іншого з шановним гостем.

Якщо гості добре знайомі з тим, на честь кого влаштова­ний прийом, він не вітає гостей разом з господинею, а стоїть чи сидить так, щоб кожний міг підійти і поспілкуватись із ним.

За столом сусідам належить самим відрекомендуватися один одному. Чоловік звертається: «Я - Іван Сидоренко», а жінка: «Я – Наїна Сергеєва». Можна при цьому додати: «Дружина Олега Сергеєва», якщо впевнені, що той, з ким знайомитесь, знає вашого чоловіка. Дама, що опинилася поруч із незнайо­мим чоловіком, має право завести з ним розмову, не представ­ляючись. Якщо чоловік відрекомендувався - їй необхідно зро­бити це також.

Незалежно від того, познайомились чи ні сусіди за столом, прийнято підтримувати бесіду. Мовчки сидіти поруч за столом - неповага не тільки до сусіда, але і до господарів дому. Та­кож неввічливо вести бесіду з сусідом справа, повністю ігнору­ючи того, хто сидить ліворуч.

Кожен господар (господиня) повинні пам'ятати про те, що всі гості мають познайомитись один з одним. Якщо англійці не знайомляться самі, без посередника, то люди більш демо­кратичного виховання не схиблять, якщо самі представлять­ся тим, хто опинився поруч.

При знайомстві часто використовується церемонія руко­стискання. Тут теж слід пам'ятати про деякі правила. По-перше, це не повинна бути «в'яла долоня»: таке рукостис­кання говорить про неповагу до того, з ким вітаються. Треба пам'ятати й про те, що надто міцне «вітання» теж сприй­мається не дуже добре. Вітаючись з людиною за руку, треба, усміхаючись приязно, дивитися їй у вічі. Обмін руко­стисканнями давно регламентований такими правилами:

- жінка подає руку чоловікові;

- старший - молодшому;

- той, хто «стоїть вище» на соціальній сходинці – тому, хто «стоїть нижче».

Якщо вже першим жінці подав руку чоловік – буде нечем­ним не потиснути її у відповідь: порушення правил етикету кимось одним не виправдовує неввічливість інших. До речі, якщо Вам довелося вітатися з інвалідом, у якого деформована або відсутня права рука (або кисть), треба все одно подати правицю: тим самим Ви дасте зрозуміти, що Ви ставитесь до нього як до рівного, а не виявляєте жалість.

ВИСНОВОК

У наш час телефон — не лише один із найефективніших засобів зв'язку, а й спосіб налагодження офіційних ділових контактів між установами, спосіб підтримання приватних стосунків між людьми. По телефону здійснюються переговори, домовляються про важливі ділові зустрічі, вирішують численні оперативні питання, що виникають у ході управлінської діяльності, надають консультації, звертаються із проханнями, запрошеннями, висловлюють подяки, вибачення.

Тому вміння підтримати розмову та вироблення певних принципів поведінки у телефонному спілкуванні є просто необхідним і незамінним.

Часто можна почути, що етикет, його норми – це анахронізм, достатньо чемності та ввічливості. Так, але при цьому людині треба пам’ятати про те, що вона сама прагне: як і в якому оточенні існувати, який імідж мати (це слово найбільш вживане, і воно зближує повсякденні норми поведінки з діловими нормами спілкування), а все це, зрештою, допоможе їй зробити з себе те, що вона буде в змозі запропонувати оточуючим. Річ у тім, що сьогодні, на порозі тисячоліття, роль активного міжособистісного спілкування зростає, як би скептично на цей тезис не реагували деякі люди. Наш час – час комунікацій, і не тільки електронно-комп’ютерних: так чи інакше, але споживачами будь-якої продукції залишаються люди, тому в процесі спілкування нам доводиться пам’ятати про деякі правила поведінки.

Список використаної літератури

1. Гладіліна Г. Г., Сеніна В. К. Питання мовленнєвої культури та стилістики. -К., 1997. 2. Гриднєва Л. М. Граматика ділової людини. Норма. Типологія помилок: Навч. посібник. - К., 1998. 3. Гринчишин Д. Г., Сербенська О. А. Словник паронімів української мови. -К., 1986. 4. Діденко А. Н. Сучасне діловодство: Навч. посібник. 2-ге вид., перероб. і доп. - К., 2000. 5. Ділова українська мова: Навч. посібник / За ред. О. Д. Горбула. К., 2000. 6. Кочан І. М., Токарська А. С. Культура рідної мови: Збірник вправ і завдань. -Львів, 1996. 7. Культура української мови: Довідник / За ред. В. М. Русанівського. - К., 1990.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат