На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Моделі олігополії

Реферати > Економічна теорія > Моделі олігополії

Зміст

Вступ…………………………………………………………………………….3

1.Ціноутворення в умовах олігополії……………………………….……… .4

1.1. Ціноутворення в умовах олігополії пропозиції………………….…….4

1.2. Ціноутворення за лідером…………………………………………….…5

1.3. Твердість цін та ламана крива попиту……………………………….…7

1.4. Ціноутворення, що обмежує вхід в галузь……………………… .… .10

2. Реклама при олігополії………………………………………………………11

3. Основні моделі олігополії………………………………………… .………13

3.1. Модель дуополії Курно……………………………………………… …13

3.2. Модель Штакенберга……………………….………………………… 13

3.3. Криві реагування……………………………………………………. .…14 Висновок……………………………………………………………………… 15

Список використаної літератури……………………………………….…… 16

Моделі олігополії

Вступ

Олігополія - це ринкова структура, при якій в реалізації якого-небудь товару домінує дуже мало продавців, а поява нових продавців утруднена або неможлива. Товар, що реалізовується олігополістичними| фірмами|фірма-виготовлювач|, може бути і диференційованим і стандартизованим.

Зазвичай|звично| на олігополістичних| ринках панує від двох до десяти|десятеро| фірм|фірма-виготовлювач|, на які доводиться|припадати,приходитися| половина і більше загальних продажів продукту.

На олігополістичних| ринках, щонайменше, деякі фірми|фірма-виготовлювач| можуть впливати на ціну завдяки їх великим долям кількості товару, що загалом випускається. Продавці на олігополістичному| ринку знають, що коли вони або їх суперники змінять|зрадять| ціни або об'єм|обсяг| продажів, що випускається, то наслідки позначаться на прибутках всіх фірм|фірма-виготовлювач| на ринку. Продавці усвідомлюють свою взаємозалежність. Передбачається|припускатися|, що кожна фірма|фірма-виготовлювач| в галузі визнає, що зміна її ціни або випуску викличе|спричинить| реакцію з боку інших фірм|фірма-виготовлювач|. Реакція, яку який-небудь продавець чекає від фірм|фірма-виготовлювач|, що змагаються, у відповідь на зміни встановлених|установлений| їм ціни, об'єму|обсяг| випуску або зміни діяльності в області маркетингу, є|з'являтися,являтися| основним|основний| чинником|фактор|, що визначає його рішення|розв'язання,вирішення,розв'язування|. Реакція, яку окремі продавці чекають від своїх суперників, впливає на рівновагу на олігополістичних| ринках.

У багатьох випадках олігополії захищені бар'єрами для входу на ринок, схожими з|із| тими, які існують для монопольних фірм|фірма-виготовлювач|. Природна олігополія існує, коли декілька фірм|фірма-виготовлювач| можуть поставляти продукцію для всього ринку при нижчих довгострокових витратах, ніж були б у|біля,в| безлічі фірм|фірма-виготовлювач|.

Можна виділити наступні|слідуючий| риси|межа| олігополістичних| ринків:

1.Всього декілька фірм|фірма-виготовлювач| забезпечують весь ринок. Продукт може бути як диференційованим, так і стандартизованим.

2.По крайньому заходу, деякі фірми|фірма-виготовлювач| в олігополістичній| галузі володіють великими ринковими долями. Отже, деякі фірми|фірма-виготовлювач| на ринку здатні|здібний| впливати на ціну товару, варіюючи його наявність на ринку.

3.Фірми у галузі усвідомлюють свою взаємозалежність.

1. Ціноутворення в умовах олігополії

1.1. Ціноутворення в умовах олігополії пропозиції

Олігополія пропозиції виникає тоді, коли галузевий попит як сукупний попит безлічі покупців задовольняється невеликим числом виробників. Оскільки на частку олігополіста доводиться значна частина галузевої пропозиції, що дозволяє йому впливати на ціну, то крива попиту на продукцію олігопо­лії, як і на монополізованому ринку, має негативний нахил. Специфічним чинником ціноутворення на олігопольному ринку є те, що при виборі точки на своїй кривій попиту олігополіст разом з эла­стичностью попиту і динамікою витрат виробництва бере до уваги можливу реакцію своїх конкурен­тів. Так, в простому випадку дуополії коли на ринку є лише два продавці (А і В)(РA РB), і объ­емів їх випуску (QA QB). Якщо дуополисты при заданому галузевому попиті, представленому функцією Р = P(Q) = P(QA + QB) як інструмент конкуренції використовують об'єм випуску, дотримуючись однакової ціни: ра = рв = P то прибуток фірми є функцією двох змінних:

Характер у відповідь дій одного з конкурентів на дії інших залежить від багатьох об'єктивних і субєк­тивных обставин. Моделі ціноутворення на оліго­полістичному ринку повинні містити певний алгоритм взаємозалежності стратегій суперників. Цим пояснюється існування великого числа теорій ціноутворення на ринку олігополії, що розрізняються концепціями формування очікувань олігополіста відносно пове­дінки конкурентів. При моделюванні поведінки олігополістів широко використовуються інструменти теорії ігор.

1.2. Ціноутворення за лідером

Одній з форм|форма| неявної угоди конкурентів дотримуватися єдиної ціни на ринку гомогенного блага є|з'являтися,являтися| ціноутворення за лідером. На відміну від моделі Штакельберга в даному випадку лідер встановлює не об'єм|обсяг| свого випуску, а ціну на свою продукцію. Як лідер виступає|вирушати| домінуюча за об'ємом виробництва фірма|фірма-виготовлювач|, що має, як правило, нижчі середні витрати|затрата|, ніж аутсайдери. Лідер встановлює ціну, прибуток, що максимізував його, а всі інші фірми|фірма-виготовлювач| — аутсайдери сприймають ціну лідера як екзогенний параметр. Аутсайдери тим самим опиняються в положенні|становище| конкурентної фірми|фірма-виготовлювач|, крива пропозиції|речення| якої співпадає|збігатися| з|із| висхідною ділянкою кривої граничних. Тому лідер, вибираючи ціну, знає, який об'єм|обсяг| продукції запропонують аутсайдери за встановленою|установлений| ним ціною. Отже, для визначення попиту на свою продукцію лідерові потрібно з|із| ринкового попиту відняти пропозицію|речення| аутсайдерів.

Рис. 1.1. Ціноутворення за лідером на ринку гомогенного блага

Іншого характеру|вдача| набуває лідерство на олігопольному| ринку гетерогенного блага. Диференціація продукту ослабляє|послабити,послаблювати| взаємозалежність олігополістів|. Специфічне положення|становище| олігополіста| на ринку гетерогенного блага зв'язане, зокрема, з|із| двома обставинами. По-перше, попит на його продукцію представляється ламаною лінією, показаною на рис.1.2. При зміні ціни в інтервалі { Р’, Р’} монополістичний конкурент знаходиться|перебувати| в положенні|становище| монополіста. Але|та| якщо він підніме ціну на свою продукцію вище Р’, то частина|частка| його покупців піде до конкурентів, тобто купуватиме|купляти,покупати| інший різновид даного блага. Тому за ціною P2| у нього куплять не Q2|, а Q1|. Відповідно, якщо ціна буде нижча Р’, наприклад P1|, то за рахунок залучення частини|частка| покупців своїх конкурентів дана фірма|фірма-виготовлювач| зможе продати не Q3|, а Q4|. По-друге, конкуренція між олігополістами|, що проводять|виробляти,справляти| диференційовані блага, супроводжується|супроводитися| вертикальним зсувом|зміщення| кривої попиту на їх продукцію. Виявивши зменшення попиту на свою продукцію, олігополісти| на відміну від монополістичних конкурентів знижують не об'єм|обсяг| випуску, а ціну. Коли одна з фірм|фірма-виготовлювач| опускає ціну нижче Р, тоді її конкуренти, виявивши відтік |

Рис. 1.2. Крива попиту олигополії

на ринку гетерогенних благ в короткому періоді.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат