На сайті 11892 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Роль і місце вчителя у суспільному розвитку

Реферати > Педагогіка > Роль і місце вчителя у суспільному розвитку

На основі аналізу наведених у таблиці 1 показників мотивації вибору педагогічної професії можна зробити висновок, що більшість слухачів підготовчих курсів готується до вступу у педагогічний коледж усвідомлено. Школярі усвідомлюють значущість професії вчителя, прагнуть розвинути та використати свої здібності, принести користь суспільству. Вони достатньо ознайомлені з вимогами обраної професії, тобто мають певний рівень педагогічної компетентності ще до вступу у ВНЗ.

Крім того, у дослідженні вивчалися чинники, які впливають на вибір професії і вступ до педагогічного коледжу. Опитування проводилось серед студентів 1-х курсів,. У роботі я використовувала метод контент-аналізу. Студентам було поставлено два питання:

1) Що допомогло Вам вступити до пед.коледжу ім А.Ю.Кримського

а) особистісні якості;

б) зовнішні умови?

2) Що заважало вступити до коледжу

а) особистісні якості;

б) зовнішні умови?

Наведу декілька прикладів відповідей на ці питання:

“Серед особистісних якостей, які допомогли мені вступити до коледжу, хочу назвати схильність до технічних дисциплін, гарну пам’ять, успішне навчання у школі. До зовнішніх чинників, які сприяли моєму успішному вступу, я відношу додаткові факультативні заняття у школі. Якщо говорити про те, що заважало при вступі до коледжу, то найголовніше – нестача часу для поглибленої підготовки до іспитів”.

“При вступі до педагогічного коледжу мені допомогли знання, здобуті в школі, і мої особистісні якості: самоповага та відповідальність перед батьками. Також допомогли вчителі, які дали додаткові знання.

Дуже заважали зовнішні фактори, наприклад, важко одночасно готуватися до іспитів у школі та коледжу…”

Мною були опрацьовані всі (65) відповідей студентів на питання “Що допомогло вступити до коледжу (особистісні якості)?” Подаю їх у таблиці 2.:

Таблиця 2

Особистісні характеристики

Місце

Кількість відповідей

Цілеспрямованість, наполегливість, сила волі, працездатність

І

60

Увага, мислення, пам’ять

ІІ

40

Зацікавленість, схильність до технічних наук

ІІІ

34

Бажання навчатися, здобути вищу освіту

ІV

20

Самовдосконалення, самоосвіта

V

15

Самоповага

10

Знання

VІІ

9

Любов до дітей

VІІІ

5

Любов до професії

ІХ

3

Отже, я виявила провідні особистісні якості, які допомагають вступити до ВНЗ – цілеспрямованість, наполегливість та сила волі. Це дійсно ті якості, що дають змогу людині подолати труднощі і перешкоди, досягнути поставленої мети.

На питання “Що допомогло вступити до коледжу (зовнішні фактори)? студенти відповіли:

Таблиця 3

Зовнішні умови

Місце

Кількість відповідей

Допомога батьків, близьких та родичів

І

42

Кваліфіковані вчителі ЗОШ, класні керівники

ІІ

41

Викладачі коледжу заняття на підготовчих курсах, з репетиторами.

ІІІ

38

Золота (срібна) медаль, І-ІІІ місце в олімпіаді.

ІV

6

Підтримка друзів

V

5

Навчання у спеціалізованому класі

3

Пощастило

VІІ

2

Згідно з цим підтверджується припущення, що головний зовнішній чинник вступу до ВНЗ – підтримка батьків та близьких людей, це емоційно-психологічна та фінансова підтримка

Відповіді на питання “Що заважало вступити до коледжу (особистісні якості)?” можна показати у такому вигляді:див.таб.4

Таблиця 4

Особистісні характеристики

Місце

Кількість відповідей

Нервове напруження, зайве хвилювання, надмірна відповідальність

І

16

Відсутність бажання готуватися до вступу

ІІ

15

Страх, побоювання

ІІІ

10

Невпевненість у собі

ІV

8

Стомленість

V

7

Розгубленість, неуважність, неорганізованість

6

Бажання іншої професії

VІІ

4

Відсутність уміння висловити свої думки

VІІІ

3

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6  7  8  9 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат