На сайті 11892 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Нестандартні форми і методи наичання образотворчому мистецтву

Реферати > Образотворче мистецтво > Нестандартні форми і методи наичання образотворчому мистецтву

Сади прекрасні, роси – як вино.

Ворони п’ють надкльовані горіхи.

А що їм, чорним? Чорним все одно.

Завдання 4. «Склади палітру пір року»

Представники кожної команди почергово пропонують свої вірші про одну із пір року. Суперники повинні підібрати різнокольорові кружальця і заповнити ромб відповідно їх пори року.

Весна – ніжно-зелені, блакитні, жовті.

Літо – всі яскраві, мальовничі кольори й відтінки.

Осінь – соковиті жовто-червоно-оранжеві (теплі).

Зима – блакитні, білі, сині, фіолетові (холодні).

- теплу і холодну кольорову гаму художники використовують не тільки при зображенні картин про природу (пейзажах), а й інших жанрах живопису. Наприклад, створюючи натюрморт і використовуючи при цьому відповідну кольорову гаму, художник формую, кольором передає красу звичайнісіньких речей.

(Демонструється два натюрморти в теплій і холодній гамі: Г. Шкабєріна «Хризантеми», Г. Шкабєріна «Натюрморт».)

Завдання 5. «Склади натюрморт»

Із запропонованих предметів побуту і різнокольорових драпіровок обрати та скласти натюрморт у теплій кольоровій гамі. (перший учасник) і холодній (другий мучасник).

- колір може не тільки радувати, а й викликати тривогу, почуття печалі чи смутку. Іншими словами, колір впливає на ніші емоції. Одні кольори заспокоюють нервову систему, інші, навпаки, подразнюють. Заспокійливо діють зелений, блакитний, синій, а збуджують – пурпуровий, червоний, оранжевий, жовтий кольори. Людина, що потребує фізичного відпочинку, емоційного спокою, інстинктивно вибирає темні тони. Якщо ж організм потребує віддачі енергії, людина обирає яскраві, світлі тони.

- А тепер дайте відповіді на запитання:

- Які бувають свята? Як вбираються на них люди?

- Як одягнені наречена і наречений на весіллі?

(Відповіді учнів.)

- Отже, традиційно білий колір вважають символом чистоти й невинності, чорний – колір горя, смутку, печалі, смерті. Для українських народних вишивок найбільше характерне поєднання червоного і чорного кольорів, як співається в пісні: «Червоне – то любов, а чорне – то журба».

Є різні кольори на цьому світі,

Є колір жаху, колір заздрості, нудьги.

Є ніжні кольори, як світлий вітер,

Є колір волі й висоти.

Є колір і кохання, і турботи,

І сонця, і повітря, і землі,

У всього колір свій…

У багатьох людей кольори асоціюються з різними речами: з містами, буквами, звуками тощо. А яким кольором чи поєднанням кольорів ви уявляєте зло, добро, радість, ненависть, ласку, печаль? Яким кольором можна уявити звуки музики?

(Відповіді учнів.)

Завдання 6, «Колір і почуття»

Виконують по одному учаснику з команди. Використовуючи по одному слову із кожного стовпчика таблиці, на великих аркушах, без олівця, за допомогою фарб та великого пензля, потрібно намалювати картину, яка виникне в уяві. Особливу увагу звернути на кольорове вирішення замислу. Колір повинен передавати почуття.

Поки двоє учнів працюють над картиною, інші беруть участь у наступному конкурсі.

ІІІ. Підсумок уроку.

- Я друзі побачила, що ви всі добре знаєте теоретичний матеріал і добре малюєте. Ви всі молодці!

(Учитель підбиває підсумки конкурсу, визначає команду яка перемогла і нагороджує її призами.)

Додаток 2

Тема: Як птахи врятували ліс.

Мета: розширювати й поглиблювати знання дітей про птахів; вчити розрізняти птахів за своїм зовнішнім виглядом; пояснити ланцюжок живлення в природі: листя – шкідливі комахи – птахи; розкрити з дітьми таємницю природи: птахи – це тварини, що народжуються двічі; уточнити уявлення про користь птахів.

Навчити розмальовувати птахів за зразком (техніка роботи зубною щіткою);вчити розфарбовувати яєчка та робити плямки на них тичкою; розвивати відчуття колірної гармонії: уміння «входити» в образ, передавати характерні риси живих істот: розвивати мовлення та акторські здібності.

Пояснити дітям правила поведінки в лісі: виховувати любов і дбайливе ставлення до пернатих друзів, викликати бажання їх оберігати.

Тип уроку: інтегрований (образотворче мистецтво та природознавство.)

Місце проведення: класна кімната.

Обладнання: діаграма «Ліс»; гнізда, птахи, пташенята, яєчка; силуети птахів, запис музики «Пісні лісу»: гуашеві фарби, пензлики, зубні щітки, тички, клей.

Хід уроку.

І. Організація класу.

Ми всі веселі і кмітливі,

Серйозні і непоступливі,

Допитливі, цікаві, чемні.

В розмові з старшими приємні.

Ми всі любимо природу:

Турбуємось про чисту воду,

Дерева, квіти доглядаємо,

Вдома старшим помагаємо,

Тваринок ми маленьких любимо, гілочок ми не зламаємо, взимку про пташок ми дбаємо.

Жарти любимо і сміх.

Тут ви бачите нас всіх

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну Весну, в країну чудову.

Що нас чекає – нам ще невідомо.

Рукою легенько я лиш махну

І в казку чудову вас всіх поведу.

Казка про ліс

Одного ранку я вирішила намалювати ліс я намалювала берізки і ялинки, дуби і сосни, кущики, травичку і квіти. А в куточку намалювала лісовичка. Подув вітерець – і все ожило. Глянула я на свій ліс і мені здалося, що тут чогось не вистачає. І раптом я почула хриплуватий голос лісовичка: «У твоєму лісі немає комах». І справді. Я намалювала комах і ліс ще більш ожив. Та раптом він став чорнити, кудись зникли листочки. Хто міг це зробити? (Гусінь, шкідливі комахи.)

Я не хотіла, щоб мій ліс загинув, але не знала, що мені робити?

Тоді я знову почула хриплуватий голос: «Візьми ось це!» - сказав лісовичок.

Я простягла руку, і в мене в руці з’вилось маленьке зеленувате з плямками… Що ж це таке? (Яєчко.)

- А хто в лісі міг знести яєчко. Можливо курочка? (Ні, пташечка.)

- А яке яєчко може врятувати мій ліс? (Із яєчка вилупиться пташеня, а із пташеняти виросте пташка.)

- Так, на весні в лісі відбувається дивина. Усі пташки відкладають у гніздечка яєчка і висиджують пташенят. Пташенята народжуються слабенькими, зовсім безпорадними, і єдине, що можуть робити – це дуже багато їсти, від чого швидко ростуть. (Учитель показує гніздечко, яєчко, пташенятко, пташку.)

- Як же ми можемо врятувати ліс? Можливо, це дереву допоможе?

На листочках напис був.

Летів щиглик і крилом махнув,

Всі слова порозсипав,

Щоб ти хутенько їх зібрав.

Якщо правильно розставиш,

То прислів’я прочитаєш.

(Де багато пташок, там нема комашок.)

- Як ви розумієте це прислів’я? (Пташки їдять шкідливих комах, приносячи цим велику користь.)

- Так, щоб врятувати ліс, треба поселити в ньому пташок. Може, допоможете мені?

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Отже, у нас дуже відповідальне завдання: врятувати ліс. Працюватимете ви в групах. Кожна група оформлятиме своє гніздечко. Прошу підійти до цього деревця й вибрати пташку.

(Діти називають пташок. Учитель вручає кожній групі чарівний кошик від лісочка.)

IV. Пояснення вчителем поставлених завдань.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат