На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Використання програмних засобів навчання та інтернет ресурсів у вивченні початкового курсу математики

Реферати > Математика > Використання програмних засобів навчання та інтернет ресурсів у вивченні початкового курсу математики

Програма розроблена в комплексі: навчальна програма, робочі зошити учнів із вкладками контрольних робіт, методичні реко­мендації вчителеві; програмне забезпечення: комплект програм «Скарбниця знань».

Програма «Сходинки до інформатики»

«Математичний космодром»

Учень керує злетом та посадкою ракет, розв’язуючи приклади з математики. Для того, щоб ракета злетіла, учню пропонується приклад на додавання, а для того, щоб посадити ракету, він повинен розв’язати приклад на віднімання (мал. 3).

Усно розв’язавши приклад, що записаний на ракеті, учень повинен знайти правильну відповідь на одній з шести кнопок на пульті керування і натиснути її.

На початку роботи можна обрати один з трьох режимів:

1) “Приклади на додавання”;

2) “Приклади на віднімання”;

3) “Приклади на додавання та віднімання”.

Приклади, що пропонуються учневі поступово ускладнюються. За один сеанс він повинен правильно розв’язати 12 прикладів: перших 3 приклади — на операції в межах 20-ти без переходу через десяток, наступні 4 — в межах 20, але з переходом через десяток, і останні 5 прикладів — на операції в межах 100.

Перехід на наступний рівень здійснюється тільки після успішного розв’язання необхідної кількості прикладів поточного рівня.

По завершенні сеансу програма повідомляє кількість помилок, яких припустився учень.

«Курчата»

Учень керує напрямами руху свійського птаха – курки (квочки).

Мета гри – знайти правильну відповідь, що розміщена на одному із курячих яєць, на поданий учневі приклад, таким чином, щоб вилупилися курчата із кожного поданого яйця ( мал. 4).

Кожен приклад побудований із двох дій, причому дії та формули прикладів вказуються вчителем у прихованому меню цієї програми.

ü a ٠ b + c = ?

ü c + a ٠ b = ?

ü a ٠ b – c = ?

ü c – a ٠ b = ?

ü d : a + c = ?

ü c + d : a = ?

ü d : a – c = ?

ü c – d : a = ?

ü a ٠ (e + f) = ?

ü (e + f) ٠ a = ?

ü a ٠ (g - e) = ?

ü (g - e) ٠ a = ?

ü d : (e + f) = ?

ü d : (g - e) = ?

ü (e + f) : a =

Також у цьому меню вчитель може обрати, щоб:

а) дії додавання та віднімання відбувалися:

ü в межах 10;

ü в межах 20 без переходу через 10;

ü в межах 20 з переходом через 10;

ü в межах 100 без переходу через десяток;

в межах 100 з переходом через десяток.

б) межі дій множення і ділення обираються у спеціальному полі цього ж вікна.

Також в прихованому меню показано ті приклади, які будуть згодом запропоновані учневі для розв’язання.

Щоб розпочати гру учневі потрібно натиснути клавішу ПРОПУСК. Керування напрямами руху куркою відбувається клавішами КЕРУВАННЯ КУРСОРОМ – це клавіши .

Учень, розв’язавши приклад, знаходить яйце із, на його думкою, правильною відповіддю. Користуючись функціональними клавішами, підводить курку до яйця з правильним результатом, вона дзьобом б’є яйце, з якого вилуплюється курча. І якщо відповідь правильна, то приклад, що знаходився у верхньому лівому куті екрана, змінюється на наступний. Якщо ж відповідь учня є хибною, то приклад залишається у незмінному положенні, а виконуючий завдання продовжує знаходити правильну відповідь.

Програма „Курчата” із курсу „Сходинки до інформатики” належить до групи тренувальних програм і на уроках математики її слід використовувати при узагальненні та систематизації знань учнів.

„ТЕЛЕВІЗОР”

Програму „Телевізор” із курсу „Сходинки до інформатики” також можна віднести до можливих для використання при підготовці та проведенні уроків початкового курсу математики.

Ця програма спрямована на засвоєння таблиці множення. Діти граючись опановують таблицю множення.

Програма створена у вигляді телевізора ( мал. 5). Розпочати гру можливо лише після того, коли за допомогою миші ввімкнути телевізор, натиснувши на відповідну кнопку, яка характерна кожному телевізору. Як і в побутовому такому ж пристрої наявні 10 каналів. Проте, у грі на кожному із цих каналів транслюється лише одна програма „Таблиця множення”. Ввімкнувши один із каналів, перед учнем з’являються приклади на множення. Дізнавшись відповідь одного із прикладів, учень повинен за допомогою миші клікнути по потрібному прикладові і за допомогою клавіатури ввести правильну відповідь. Якщо відповідь правильна, то на місці прикладу відкривається частина загального малюнку. Якщо ж відповідь неправильна, то приклад набуває червоного кольору і частина малюнку стає неможливою до розкриття. Таким чином вчитель та учень дізнаються над чим потрібно ще попрацювати, аби не виникало помилок. Розв’язуючи приклади учень відкриває малюнки із знайомими героями мультфільмів. Розв’язуваня прикладів стає йому цікавим і стимулює до подальшої роботи з програмою.

Отже, програму „Телевізор” влучно використовувати на уроках математики при перевірці знань учнів. Адже дуже добре видно результат роботи учня та якість знань, якими він володіє.

2.3. Використання комп’ютерної техніки для контролю знань

Перевірку знань учнів можна провести за допомогою різних форм роботи, а також невід’ємним засобом перевірки є комп’ютерні технології. Існує безліч ком’ютерних програм і однією з найкращих є програма «Тест».

Цією програмою можна перевірити знання дітей з різноманітних тем у вивченні початкового курсу математики.

Тестування як засіб педагогічної діагностики дозволяє оперативно і точно визначити рівень знань окремого учня, характеристики навчального процесу в класі, групі. Широке використання тестової перевірки знань при вивченні математики підвищує ефективність навчально-виховного процесу через створення атмосфери довіри, відкритості, об’єктивності, забезпечує оперативний зворотний зв’язок, дозволяє проводити миттєвий аналіз та корекцію процесу навчання.

Контрольно-діагностична система TEST-W призначена для перевірки знань тестуванням на комп'ютері і є хорошим програмним середовищем для створення тестів з математики.

З вихідного тесту методом випадкового вибору послідовно виводиться задана кількість питань (наприклад, 15). Таким чином, кожен учень одержує свій відмінний від сусідів набір питань, що забезпечує індивідуалізацію і об'єктивність оцінки. На кожне питання тесту пропонується 5 варіантів відповідей, серед яких від одного до трьох вірних. Учню треба вказати правильні, на його думку, відповіді і перейти до наступного питання. Час відповіді на тест обмежений. Рекомендується проводити тестування на протязі 10-15 хвилин для кількості питань 10-15.

РОЗДІЛ 3. Аналіз результатів досліджень.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат