На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Міжнародна кримінальна відповідальність фізичних осіб

Реферати > Міжнародні відносини > Міжнародна кримінальна відповідальність фізичних осіб

Інформаційна діяльність Інтерполу включає розсилку розшукових карт, що включають установчі дані з описом зовнішності та відбитків пальців осіб, що знаходяться у розшуку. Розсилаються карти-повідомлення, що містять інформацію про міжнародних злочинців, а також нових способів здійснення злочинів.

Інститут офіцерів зв'язку встановлюється на підставі двосторонніх угод і служить для поліпшення обміну інформацією між правоохоронними органами в рамках розслідування діяльності організованих злочинних груп. Конвенція Організації Об'єднаних Націй ”Про транснаціональну організовану злочинність” містить у статті 27 норму, що регулює діяльність офіцерів зв'язку. Даний вид співробітництва дає можливість розмістити офіцера поліції однієї держави в іншій метою зміцнення співробітництва правоохоронних органів. Ця модель була застосована в багатьох країнах, у том числі у Франції, що має найбільшу мережу офіцерів зв'язку, представлених у 92 країнах, ФБР - у 42 країнах, а також інші держави, наприклад, Італія, Німеччина, Іспанія, Мексика, Колумбія, Канада, Австрія, що мають набагато менші мережі.

Результатом укладення регіональних багатосторонніх угод є створення ряду регіональних «профільних» організацій, які насьогодні проводять ефективну діяльність у боротьбі з міжнародною злочинністю, свідченням чого є щомісячні затримання та викриття міжнародних злочинців.

Для реалізації міжнародного співробітництва у боротьбі зі злочинністю в рамках Європейської спільноти у 1992 р. було створено Центральне агентство кримінальної поліції – Європол, що за задумом організаторів повинен стати Європейським федеральним бюро розслідувань, що прагне до поліпшення співробітництва правоохоронних органів у державах-членах Європейського Союзу (Австрія, Бельгія, Данія, Франція, Фінляндія, Німеччина, Греція, Ірландія, Люксембург, Італія, Нідерланди, Португалія, Швеція, Іспанія і Велика Британія) з метою запобігання і боротьби з тероризмом, незаконним обігом наркотиків і інших проявів міжнародної організованої злочинності.

Ще одна організація, яку рідко згадують у юридичній літературі, - SECI (Південно-східна ініціатива співробітництва) - ставить за мету посилення співробітництва між державами-членами а відтак збільшення стабільності за допомогою розвитку економічних зв'язків і зв'язків довкілля. Боротьба з міжнародною злочинністю свідчить, що держави погодилися "допомагати одна одній в запобіганні, виявленні, розслідуванні, судовому переслідуванні й придушенні злочинності". В даний момент SECI має 8 офіцерів зв'язку поліції в Албанії, Болгарії, Греції, Угорщині, Македонії, Румунії, Словенії і Туреччині і 10 офіцерів зв'язку митниці (додатково до наведених восьми державам також у Боснії і Герцеговині і Хорватії). На початку 2001 року було вилучено 500 кг героїну і понад 2 т гашишу, а також було розірване основне кільце контрабанди завдяки співробітництву трьох держав-членів SECI і самого Центру. Центр також координував видачу ордерів на арешт у декількох державах на голів турецьких організованих злочинних груп, що брали участь у торгівлі близько 1000 людей з метою наступної сексуальної експлуатації [35].

Латинська Америка також не стала винятком в реалізації регіональних механізмів врегулювання міжнародної злочинності. У цьомі регіоні найбільш дієвими у боротьбі зі злочинністю показили себе Асоціація Карибських Комісарів Поліції (АКПП) та Карибська Фінансова оперативна цільова група (СFATF).

АКПП прагне просунути регіональне співробітництво з метою придушення злочинної діяльності, пов'язаної з незаконним обігом наркотиків, а також забезпечити обмін інформацією між агентствами, що беруть участь в у боротьбі з незаконним обігом наркотиків. АККП була заснована в 1987 році, і всі комісари поліції Карибських держав є членами даної Асоціації. Виняток становлять лише Куба, Домініканська Республіка, Пуерто-Ріко і три французькі департаменти. АККП була організована з метою: 1) регіонального співробітництва для підвищення ефективності боротьби зі злочинністю; 2) обміну інформацією щодо скоєних злочинів; 3) проведення спільних дій, зокрема навчання криміналістичній тактиці і дослідженням; 4) ефективного управління правоохоронними органами [45, c. 67].

Що стосується Карибської Фінансової оперативної цільової групи, то її мета полягає в тому, щоб забезпечити механізм контролю і заохочення виконання Кiнгстонської декларації міністрів щодо «відмивання» грошей. Ця декларація підтримує виконання Конвенції ООН 1988 року, норм ОАС, 40 рекомендацій FATF, 40 і 19 рекомендацій СFATF. Рада СFATF прийняла Декларацію на зустрічі в м. Сан-Хосе (Коста-Ріка). Членами СFATF є Антильські Острови, Антігуа і Барбуда, Барбадос, Беліз, Коста-Ріка, Домiнiка, Домініканська Республіка, Гренада, Гватемала, Ямайка, Нікарагуа, Панама, Сан-Вінсент і Гренадінi, Тринідад і Тобаго, Венесуела та ін.

Кажучи про такий злочин міжнародного характеру як «відмивання» грошей, варто більш детально звернути увагу на Фінансову оперативну цільову групу, більш відому як FATF. Група була створена під час зустрічі лідерів країн Великої сімки в Парижі в 1989 році з метою розроблення заходів для боротьби з «відмиванням» грошей. У квітні 1990 року FATF видала звіт, що містить 40 рекомендацій у цій сфері. Рекомендації розроблені для забезпечення всебічної програми дій проти «відмивання» грошей, включаючи систему кримінального правосуддя і забезпечення законності, фінансову систему і її регулювання, а також міжнародне співробітництво. Рекомендації не мають обов'язкового характеру, але передбачається, що кожен член FATF зобов'язаний боротися з «відмиванням» грошей. У 1996 році ці рекомендації були змінені відповідно до останніх тенденцій щодо «відмивання» грошей, а також потенційних загроз.

FATF має 3 головні завдання:

1. Контроль за здійсненням її членами заходів у боротьбі з відмиванням грошей. Щорічно здійснюється подвійне оцінювання ситуації у цій сфері.

2. Вивчення тенденцій і методів щодо відмивання грошей, а також перегляд змісту 40 рекомендацій.

3. Прийняття і виконання рекомендацій FATF державами, які не є її членами.

40 рекомендацій становлять основну концепцію боротьбі з відмиванням грошей. Вони розроблені з метою їх універсального застосування і охоплюють систему правосуддя і верховенства права, а також стосуються управління фінансовою системою і розвитку міжнародного співробітництва в цій сфері. Державами-членами FATF насьогодні є Аргентина, Австралія, Австрія, Бельгія, Бразилія, Канада, Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Греція, Гонконг (Китай), Ісландія, Ірландія, Італія, Японія, Люксембург, Нідерланди, Нова Зеландія, Норвегія, Португалія, Сінгапур, Іспанія, Швеція, Швейцарія, Туреччина, Велика Британія, Сполучені Штати Америки [37].

Регіональне співробітництво у боротьбі зі злочинністю здійснюється також в рамках СНД, при чому як на міждержавному рівні (Міжпарламентська асамблея, Рада голів держав, Рада голів урядів), так і на міжвідомчому рівні правоохоронних органів (прокуратура, органи внутрішніх справ, органи безпеки, податкова поліція, митна служба). При цьому саме правоохоронні органи СНД безпосередньо здійснюють роботу з реалізації співробітництва у боротьбі зі злочинністю як одного із напрямів кримінальної політики держав.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15 
 16  17  18  19  20  21  22  23 
Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат