На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Багатосмугова дорога

Реферати > Різне > Багатосмугова дорога

«Б а г а т о с м у г о в а д о р о г а»

Основним завданням транспорту є повне і своєчасне задоволення потреб народного господарства і населення в перевезеннях, в прискоренні доставки вантажів і пасажирів на основі істотного зниження собівартості та підвищення продуктивності праці при здійсненні перевезень.

Одним із важливих факторів, що визначає продуктивність праці і собівартість перевезень на автомобільному транспорті, є мережа автомобільних доріг.

Автомобільна дорога — частина території, в тому числі в населеному пункті, призначена для руху транспортних засобів і пішоходів, з усіма розташованими на ній спорудами (мостами, шляхопроводами, естакадами, надземними і підземними пішохідними переходами) та засобами організації дорожнього руху, і обмежена по ширині зовнішнім краєм тротуарів чи краєм смуги відводу, яка забезпечує внутрішньодержавні та міжнародні перевезення пасажирів і вантажів, з'єднує населені пункти та окремі об'єкти і є складовою частиною єдиної транспортної системи держави.

Розвиток автомобільного транспорту, що почався в кінці 19 ст., зажадав створення зручних шляхів для руху автомобілів. Поки швидкості їх руху були невеликі, обмежувалися пристосуванням гужових доріг, проводячи заходи щодо боротьби з пилом і оберіганню дорожнього покриття від швидкого руйнування. Із зростанням інтенсивності руху, підвищенням швидкостей і навантажень стали проводити більш капітальні перевлаштування гужових доріг, розширюючи проїзні частини, усуваючи круті підйоми і спуски, збільшуючи радіуси закруглення, застосовуючи безпилові і міцні дорожні покриття і т.п. Після 1-ї світової війни у більшості країн стали будувати тільки автомобільні дороги, спеціально розраховані і спроектовані для руху автомобілів, які стали називатись в Франції — autoroute, в Англії — motorway, в Італії — autostrada, в США — highway.

Автомобільні дороги повинні забезпечувати:

- безпечний та комфортний рух транспортних засобів шляхом додержання принципу зорового орієнтування водіїв;

- зручне і безпечне розташування примикань та перехрещень;

- забезпечення необхідного зчеплення шин автомобілів з поверхнею проїзної частини;

- облаштування автомобільних доріг, в тому числі захисними дорожніми спорудами, будівлями дорожньої та автотранспортної служб тощо.

Україна сполучена добрими автомобільними шляхами з Центральним, Північно - Кавказьким і Поволзьким економічними районами Росії, з Молдовою та Білоруссю.

Види автомобільних доріг за значенням

· автомобільні дороги загального користування. Вони є складовою Єдиної транспортної системи України і задовольняють потреби суспільства в автомобільних пасажирських і вантажних перевезеннях.

· вулиці і дороги міст та інших населених пунктів;

· відомчі (технологічні) автомобільні дороги. До них належать внутрішньогосподарські технологічні дороги, що знаходяться у власності юридичних або фізичних осіб.

· автомобільні дороги на приватних територіях. До них належать автомобільні дороги, що знаходяться на територіях, власниками яких є юридичні (недержавні) або фізичні особи.

Категорії доріг - критерій, який характеризує економічне значення автомобільної дороги у загальній транспортній мережі та інтенсивність руху на ній.

Міжнародні категорії доріг

1. Дороги звичайного типу

Категорія I: дороги з двома смугами руху (єдина проїжджа частина).

Категорія II: дороги, у яких число смуг руху більше двох (одна або декілька проїжджих частин).

2. Автомагістралі

Термін "автомагістраль" означає дорогу, спеціально побудовану і призначену для руху автотранспортних засобів, яка не обслуговує придорожніх володінь і яка:

· за винятком окремих місць або в тимчасовому порядку має для обох напрямів руху окремі проїжджі частини, відокремлені один від одного розділовою смугою, не призначеною для руху, або у виняткових випадках іншими засобами;

· не має перетинів на одному рівні ні з дорогами, ні із залізничними або трамвайними коліями, ні з пішохідними доріжками;

· спеціально позначена як автомагістраль.

Найважливіші автомагістралі — Київ — Брест, Москва — Харків, Дніпропетровськ — Запоріжжя — Сімферополь, Дніпропетровськ — Нікополь, Львів — Київ, Харків — Ростов-на-Дону.

3. Швидкісні дороги

Дороги, призначені для автомобільного руху, в'їзд на які можливий тільки через розв'язки або на регульованих перехрестях і на яких, зокрема, зупинка і стоянка заборонені.

Розташування транспортних засобів на дорозі

1.Кількість смуг на проїзній частині для руху нерейкових транспортних засобів визначається дорожньою розміткою або дорожніми знаками), а за їх відсутності - самими водіями з урахуванням ширини проїзної частини відповідного напрямку руху, габаритів транспортних засобів і безпечних інтервалів між ними.

2.Транспортні засоби повинні рухатися якнайближче до правого краю проїзної частини.

3. Транспортні засоби, швидкість руху яких не повинна перевищувати 40 км/год або які з технічних причин не можуть розвивати таку швидкість, повинні рухатися якнайближче до правого краю проїзної частини, крім випадків, коли виконується обгін, об'їзд або перестроювання перед поворотом ліворуч чи розворотом.

4. На дорогах, проїзна частина яких поділена на смуги руху лініями дорожньої розмітки, забороняється рухатися, займаючи одночасно дві смуги. Наїжджати на переривчасті лінії розмітки дозволяється лише під час перестроювання.

Перехід багатосмугової дороги

Багато смугова дорога – дорога з повздовжніми смугами на проїжджій частині, що мають ширину, достатню для руху ТЗ, і призначеними для руху в обох напрямках.

При переході проїжджої частини дороги пішоходи повинні користуватися підземним, надземним пішохідними переходами або переходити дорогу у місцях, позначених спеціальною розміткою або дорожніми знаками „Пішохідний перехід”.

Якщо на ділянках шляхів відсутні позначені пішохідні переходи, переходити дорогу дозволяється на перехрестях по лінії тротуарів або узбіч. Коли перехрестя або позначені пішохідні переходи у межах видимості відсутні, а дорога має не більше трьох смуг руху для обох його напрямків, дозволяється переходити дорогу під прямим кутом до краю проїжджої частини у місцях, де вона добре проглядається в обох напрямках, і тільки після того, як пішохід оцінить відстань до транспортного засобу, що наближається, його швидкість і пересвідчитись у відсутності небезпеки.

Рух організованих груп людей по дорозі дозволяється тільки у напрямку руху транспортних засобів колоною не більше ніж по чотири чоловіки у ряд за умови, що колона не займає більше половини ширини проїжджої частини. Спереду і ззаду колони з лівого боку повинні бути супроводжуючі з червоними прапорцями, а в темний період доби і в умовах недостатньої видимості – із засвідченими ліхтарями: спереду білого кольору, ззаду – червоного.

Організовані групи дітей дозволяється водити тільки по тротуарах і пішохідних доріжках, а якщо їх немає – узбіччям дороги, але тільки у світлий період доби і лише у супроводі дорослих.

Перейти на сторінку номер: 1  2 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат