На сайті 11892 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Державний стандарт професійно-технічної освіти

Реферати > Технічні науки > Державний стандарт професійно-технічної освіти

Рекомендована література та інформаційні матеріали

  1. М.І. Макієнко - “Слюсарна справа с основами матеріалознавства”
  2. М.І. Макієнко - “Загальний курс слюсарної справи”, Київ, 1984 р.

ДСТУ _

/позначення стандарту

ТИПОВА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

З ДИСЦИПЛІНИ

„ТЕХНОЛОГІЯ ВИКОНАННЯ РОБІТ ПТМ”

Кількість годин

на обов’язковий компонент

змісту освіти 40

Пояснювальна записка

Сучасні підіймально-транспортні машини надзвичайно різноманітні і складні. Вони здатні виконувати роботи в різних умовах і в різних місцях. Але для виконання таких робіт необхідно знати і дотримуватися певних технологічних послідовностей, оскільки це впливає на багато чинників. Це і безпека праці, насамперед, і охорона довкілля, і значний економічний ефект.

Тому ця програма є необхідною складовою підготовки робітників даної професії і дає можливість вивчити правила експлуатації підіймально-транспортних машин, інструкції при роботі, правильний вибір місця встановлення ПТМ.

Програма розрахована на 40 години і складається з 6 тем.

№ теми

Назва теми

Кількість годин  

всього

У т. ч. на ЛПР

1.

Експлуатація підіймально-транспортних машин

12

 

2.

Типові інструкції для виконання робіт

12

 

3.

Встановлення ПТМ при виконанні робіт

8

 

4.

Робота поблизу ЛЕП

4

 

5.

Обов’язки стропальника

2

 

6.

Охорона довкілля

2

 
 

Всього

40

 

Тема 1. Експлуатація підіймально-транспортних машин.

Експлуатаційна документація. Реєстрація та технічне обстеження кранів. Дозвіл на роботу. Оформлення документів перед виїздом.Проведення робіт з переміщення вантажів.

Тема 2. Типові інструкції для виконання робіт.

Проведення робіт по переміщенню вантажів.

Обов’язки ІТП по нагляду за вантажопідіймальними кранами. Права ІТП по нагляду за вантажопідіймальними кранами. Відповідальність ІТП по нагляду за вантажопідіймальними кранами. Обов’язки кранівника перед пуском крана в роботу. Обов’язки кранівника під час роботи крана. Обов’язки кранівника після закінчення роботи крана. Обслуговування крана. Відповідальність кранівника.

Тема 3. Встановлення ПТМ при виконанні робіт.

Ґрунти та їх властивості. Особливості роботи при різних ґрунтах та покриттях.

Підготовка майданчика до роботи.

Тема 4. Робота поблизу ЛЕП.

Особливості роботи поблизу ліній електропередачі (ЛЕП). Документи для роботи в зоні ЛЕП.

Тема 5. Обов’язки стропальника.

Обов’язки стропальників перед початком роботи. Обов’язки стропальників при обв’язці та зачіплювані вантажів. Обов’язки стропальників при підійманні та переміщенні вантажу. Обов’язки стропальників при опусканні вантажу. Відповідальність стропальників.

Тема 6. Охорона довкілля.

Захист довкілля. Відповідальність за забруднення довкілля.

ДСТУ _

/позначення стандарту/

ТИПОВА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

З ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

Кількість навчальних годин на

обов’язковий компонент

змісту освіти - 1650

Пояснювальна записка

Виробниче навчання є основою професійної підготовки і відіграє важливу роль у вихованні учнів.

Основою виробничого навчання є участь учнів в продуктивній праці.

Програма передбачає 3 етапи виробничого навчання:

- навчання в навчальних майстернях;

- навчання на полігонах;

- навчання на виробництві.

В навчальному закладі учні послідовно опрацьовують прийоми і способи виконання слюсарних і ремонтних робіт, необхідних для володіння професією машиніста підіймально-транспорних машин.

При цьому вони повинні оволодіти найбільш характерними прийомами і операціями, сучасними методами та способами виконання робіт і високопродуктивними методами праці.

Навчання в учбових майстернях необхідно вести з використанням сучасної техніки і технології, методів праці передових робітників і новаторів виробництва.

В процесі навчання учнів практичні завдання повинні виконуватись з послідовним багаторазовим відпрацюванням, поступово ускладнюючих дій і прийомів, складаючи комплекс навичок і умінь, визначаючи кваліфікацію робітника.

В кожній темі програми виділено зміст діяльності майстра виробничого навчання, інструктаж учнів, виконання систем вправ і навчально-виробничих робіт.

В подальшому навчання продовжується в конкретних виробничих умовах базового підприємства.

Перед направленням учнів для навчання на підприємство проводиться залік по охороні праці, електробезпеці і пожежній безпеці на підприємстві.

Виробниче навчання повинно проводитись таким чином, щоб забезпечити формування у учнів професійних і соціально-трудових умінь (творчо працювати, планувати і контролювати результати своєї праці).

Основними шляхами виховання у учнів цих якостей є навчання на виготовленні виробничої продукції, виконання виробничих робіт, участь у конкурсах професійної майстерності.

Особливу увагу при проведенні занять майстер виробничого навчання повинен приділити виконанню вимог безпеки праці, пожежної безпеки та електробезпеки.

В кінці навчання проводиться перед випускна виробнича практика на робочих місцях підприємства, під час якої учні самостійно виконують роботи, передбачені кваліфікаційною характеристикою машиніста підіймально-транспортних машин 5 розряду з виходом, як правило, в кінці практики на виробничі норми кваліфікованого робітника.

В розділі програми передвипускної виробничої практики на штатних робочих місцях даються загальні рекомендації про організацію, характер і об’єм робіт, які виконуються в цей період у відповідності з вимогами кваліфікаційної характеристики.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15 
 16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30 
 31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45 
Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат