На сайті 11892 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Молодіжні субкультури

Реферати > Соціологія > Молодіжні субкультури

Треба визнати, що частково це їм вдалося: музика 60-х, театр 60-х, живопис 60-х — це все спроба вийти за рамки звичного життя і значною мірою цьому посприяли саме хіпі, які на кожному кроці пропагували ідею свободи. Головним внеском хіпі у мистецтво стало внесення у творчість елементу спонтанності. Дотепер, неперевершений гітарист Джимі Гендрікс став символом спонтанної концертної імпровізації; геніальний дизайнер і художник Енді Воргол заклав основи спонтанності малюнку, а Боб Ділан - спонтанності тексту. В результаті цього потужного енергетичного викиду ми маємо саме таке сучасне мистецтво, яке спостерігаємо довкола, саме таку музику - яку чуємо, і саме такі книжки - які читаємо. І весь цей вибух відбувався під гаслом, взятим з пісні Beatles: All You Need Is Love — все, що тобі потрібно — це любов. Тема любові до всіх і до всього є настільки наскрізною для хіпі, що навіть немає сенсу зупинятися на ній.

Але все має своє закінчення. З середини 70-х рух хіпі занепадає. Більшість його активних учасників стрижуть волосся, знімають феньки і повертаються до своїх батьків перебирати досвід сімейного бізнесу. Але не варто думати, що рух цей у своїй класичній формі повністю зник. Зрозуміло, що сьогоднішнє покоління хіпі далеке від тих духовних засад своїх попередників. Сучасники уже не горланять на кожному перехресті гасло Сартра «Вони украли в мене сенс життя!» і не збиваються у комуни. Тепер це просто своєрідний клуб за інтересами, де переважає потяг до класичної рок-музики і плетіння з бісеру. Але хіпі заслуговують на увагу хоча б тому, що стали тим середовищем, у якому виросли найрізноманітніші «нові» молодіжні субкультури, вони дали поштовх молодіжному протестові і привнесли ідеали толерантності та розкутості в сучасне суспільство.

Але напрямок хіппі мав і свій негативний внесок. Позитивне ставлення молодих людей до так званого «вільного кохання» дало поштовх до масового розповсюдження венеричних хвороб. Часто зустрічалась небажана вагітність з подальшими абортами, що призводило до руйнування морального світу молодих людей.

Також поширеним в цій субкультурі є вживання наркотиків. Серед її представників дуже часто зустрічається залежність від різних наркотичних препаратів, що не може не поставити штамп на данну субкультуру з моральної і суспільної точки зору.

Висновок :

Молодіжні субкультури — особлива частина суспільної культури. Молодіжних субкультур багато. Наведемо коментарі спеціалістів суспільних наук. Оксана Копаєва, черкаський психолог:

– З віком потяг до тієї чи іншої субкультури мине. «Неформальний» спосіб життя притаманний людям підліткового віку. А належність до тієї чи іншої субкультури – це своєрідний спосіб продемонструвати дорослим свої власні погляди на життя. Тим більше, що підліткам взагалі характерне протиставлення себе дорослим. І тому тінейджери об’єднуються з іншими однодумцями та демонструють те, що у них є власні життєві позиції. Зазвичай бажання належати до певної субкультури з віком зникає. До цього потрібно ставитися лише як до одного з етапів життя. А батькам таких підлітків я б порадила не реагувати бурхливо на таке волевиявлення їхніх дітей. Між іншим, практично всі підлітки проходять через певні групи, хай то якісь гуртки, секції чи ті ж субкультури. У психології навіть вважається, що це сприятиме їхньому подальшому нормальному розвитку.

На думку психологів громадської організації “Вільна територія”, членів Української спілки психотерапевтів Місан Наталії та Лозової Людмили, багато людей упереджено ставляться до представників молодіжних субкультур, зовсім не знаючи, що більшість з них не мають ні найменшого відношення до криміналу, сексуальної розбещеності, сатанізму. А навпаки — це звичайні у спілкуванні підлітки, більшість з яких початківці - музиканти, письменники, художники та досить обдаровані люди. Вони виступають проти деяких чинних правил і для цього збираються в групи, створюючи тим самим свою маленьку систему (зі своїм одягом та законами) на противагу системі великій.

Ігноруючи субкультури, суспільство втрачає ключ до взаєморозуміння з молоддю. Тому практично в будь-якому молодіжному русі потрібно виділяти позитивні моменти і робити упор саме на них, прагнучи відсікати відверте хуліганство, незаконні дії, тютюн, алкоголь, наркотики і інший негатив, супроводжуючий молодіжні тусовки. Офіційні конкурси, фестивалі і інші масові заходи об'єднують представників різних субкультур в одне ціле, учать їх умінню слухати один одного. Першим кроком до взаєморозуміння представників тих або інших неформальних течій є взаємоповага. Не треба забувати: субкультури задовольняють потребу молодих людей в спілкуванні, спорті, творчості та і просто у відпочинку. Жодна з перерахованих субкультур не є «тупиковою», якщо її прибічник не відвертається від життєвих основ - школи, сім'ї друзів і трудової діяльності. А допомогти йому в цьому може дієва молодіжна політика.

Кожен має право бути індивідуальним. І молодіжні огранізації існували завжди, лише самовиражалися по-різному.

Список джерел:

  1. Журнал «Знание. Понимание. Умение».
  2. Сергеев С.А. К вопросу о классификации и некоторых особенностях молодежных субкультур России /Социальное знание: формации и интерпретация. Материалы международной научной конференции. Казань: Форт-Диалог, 1996.
  3. Разин М.В. Психология московских хиппи / Психологические проблемы изучения неформальных молодежных объединений: Сб. научн. тр. Редкол.: Фельдштейн Д.И. и др. М.: Изд-во АПН СССР, 1988.
  4. Омельченко Е. Молодежные культуры и субкультуры. М., 2000;
  5. Щепанская Т.Б. Символика молодежной субкультуры. СПб.: Наука, 1993.
  6. Яковенко Е. Такие разные лица // Если. 1996. № 12.
  7. Салагаев А.Л., Максудов P.P. Подросток в городе: проблемы социализации. Казань: Изд-во КГУ, 1988.
  8. Карп'як Вадим. Молодіжні субкультури // Спілка української молоді http://www.cym.org/ua/content/subcult1.asp
  9. Хто такі гопи // Львівська антигопівська організація http://lago.org.ua/bases/01.htm
  10. GameR как субкультура . http://birdgame.mylivepage.ru/forum/586/1079?last_page=go

11. Верная Анастасия. Байкеры // Субкультуры http://www.subcult.ru/bikers.php

12. Верная Анастасия. О субкультурах // Субкультуры http://www.subcult.ru/

13. Заїка Наталія. Бути собою – головний принцип черкаських неформалів // Газета «Прес Центр» № 7 (134) від 13.02.2008 р. http://pres-centr.ck.ua/print/news-845.html

14. Базаров Макс. Черкасская молодёжь — кто есть who? // Газета «Ринок» № 37 (511) від 29.09.2007 р.

15. Шлях навпростець // Вікіпедія http://uk.wikipedia.org/wiki/Шлях_навпростець

16. Скінхеди // Вікіпедія http://uk.wikipedia.org/wiki/Скінхеди

  1. Хіп-хоп // Вікіпедія http://uk.wikipedia.org/wiki/Хіп-хоп
  2. Гопники // Вікіпед ія http://uk.wikipedia.org/wiki/Гопники
  3. Готи (субкультура) // Вікіпедія http://uk.wikipedia.org/wiki/Готи_(субкультура)
  4. Рейв // Вікіпедія http://uk.wikipedia.org/wiki/Рейв
  5. Фурі // Вікіпедія http://uk.wikipedia.org/wiki/Фурі
  6. Теріантропія // Вікіпедія http://uk.wikipedia.org/wiki/Теріантропія
  7. http://www.ecsocman.edu.ru/images/pubs/2006/02/13/0000249013/017.SERGUEEV.pdf
  8. http://www.kulichki.com/tolkien/podshivka/990128.htm#1
  9. http://www.kavkazweb.net/forum/viewtopic.php?t=39807
  10. http://drevo.uaportal.com/object/921122
  11. http://tolkera.narod.ru/ktomi.htm
  12. http://www.paranoid.com.ua/content/view/7/934/

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15 
 16  17  18  19  20  21  22  23  24  25 
Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат