На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Експерементально-психологічні методики дослідження самосвідомості особистості

Реферати > Психологія > Експерементально-психологічні методики дослідження самосвідомості особистості

Експерементально-психологічні методики дослідження самосвідомості особистості

Дослідження проводилося в період 2010 навчального року в коледжі міста Луганська. В експериментальному дослідженні брали участь 30 студенток I курсу і 30 студенток III курсу у віці 17-19 років.

Комплексне дослідження проводилося на основі наступних методик:

1. Методика дослідження самооцінки Демба-Рубінштейн в модифікації А. М. Парафіян.

Мета: дослідження самооцінки особистості.

Методика заснована на безпосередньому оцінюванні (шкалювання) студентами ряду особистих якостей. На вертикальних шести лініях відзначають знаком рівень розвитку цих якостей (показник самооцінки). Розміри шкал 100 мм, відповіді отримують кількісну характеристику. Результати оцінюються за спеціальною таблицею.

2. Методика дослідження самоставлення Р. С. Пантілеева.

Мета: дослідження самосвідомості особистості.

Короткий опис шкал:

1. Відкритість - відкрите чи закрите (Захисне) ставлення до себе. «Внутрішня чесність» або «закритість».

2. Самовпевненість - висока самоставлення, відчуття сили «Я» або відчуття Слабкості, Сумнів в здатності викликати повагу.

3. Саморуководство - відображає уявлення про те, що основним джерелом активності і результатів суб'єкта є він сам, відображає почуття суб'єкта з приводу керованості і передбачуваності власного «Я».

4. Відбите самоставлення - відображає уявлення суб'єкта про те, що його особу здатна викликати у інших повагу, симпатію - або протилежні їм почуття.

5. Самоцінність - «Я як цінність», відображає відчуття цінності власної особистості і передбачувану цінність свого «Я» для інших.

6. Самоприйняття - в основі лежить почуття симпатії до себе, прийняття себе таким, який ти є.

7. Самопрівязанность - бажання або небажання змінюватися по відношенню до готівкового станом.

8. Внутрішня конфліктність - відбиває почуття конфліктності, спрямоване на себе.

9. Самозвинувачення - негативні емоції на адресу «Я».

Тестовий буклет 110 пунктів, дві градації відповідей: «згоден». Значення підраховуються по 9-ти шкіл з допомогою ключа-трафарету. Сирі бали переводяться в стандартні оцінки - «стіни». Інтерпретація проводиться шляхом аналізу профілю 9-ти показників.

3. Методика діагностики соціально-психологічних установок особистості в мотиваційно-потребностно сфері О.Ф. Потьомкіної.

Мета: Виявити ступінь вираженості соціально-психологічних установок.

1. «Орієнтація на процес» - люди, орієнтовані на процес, менш замислюються над досягненням результату. Їх процесуальна спрямованість перешкоджає їх результативності.

2. «Орієнтація на результат» - люди, що орієнтуються на результат - одні з найнадійніших. Вони досягають результату у своїй діяльності всупереч суєті, перешкод, невдач.

3. «Орієнтація на альтруїзм» - найбільш цінна громадська мотивація, наявність якої відрізняє зрілої людини.

4. «Орієнтація на егоїзм».

5. «Орієнтація на працю» - люди, що орієнтуються на працю, весь час використовують для того, щоб щось зробити. Праця приносить їм радість і задоволення.

6. «Орієнтація на свободу» - головна цінність для цих людей це свобода.

7. «Орієнтація на владу»

8. «Орієнтація на гроші».

Тестовані відповідають на 80 питань двома способами: «так» чи «ні», результати підраховуються за спеціально підготовленому ключу.

3.2. Результати експериментального дослідження

Результати дослідження рівня самооцінки.

Таблиця 1. Кількісні показники рівня самооцінки.

Шкали

Рівень самооцінки

I курс

III курс

Ум, здібності

58 ср.

66 вис.

Авторитет у сверстников

61 вис.

65 вис.

Вміли руки

59 ср.

66 вис.

Зовнішність

56 ср.

64 вис.

Впевненість

57 ср.

64 вис.

Уявімо дані таблиці графічно рівень самооцінки в % від загального числа досліджуваних:

ВИСНОВКИ

Виходячи з вищезазначеного, можемо зробити висновки про те, що

Результати дослідження показали високий рівень самооцінки у студентів III курсу по всіх шести шкалам. У першокурсників на всіх шести шкалах зустрічаються низькі показники самооцінки, найбільш виражені середні показники, і більше показників дуже високою (завищеною) самооцінки, що говорить про особистісної незрілості, невмінні правильно оцінити результати своєї діяльності, порівнювати себе з іншими. Третьокурсники адекватно порівнюють себе з іншими людьми, зіставляють свої якості з внутрішніми еталонами або результатами діяльності інших. Вони високо оцінюють себе, свою особистість, більш впевнені в собі, у своїх здібностях, в порівнянні з першокурсниками, тому що вони вже багато чого вміють виконувати самостійно.

Становлення самооцінки пов'язане з розширенням і поглибленням знань про себе, з їх узагальненням і наповненням «особистісними смислами», з посиленням їх спонукальної - мотиваційної ролі .

Застосовуємо метод Ст'юдента (t-тест) для незалежних вибірок. За допомогою цього методу перевіряємо чи існує достовірна різниця між середніми показниками першокурсників і третьокурсників. t критичне = 1,67. За першим показником шкали самооцінок t емпіричне = 3,2; по другому показнику t ЕМП .= 2,6; по четвертому показником t ЕМП. = 3,0; по п'ятому показником t ЕМП .= 3,6; по шостому показником t ЕМП .= 2,9.

Отримані показники по всіх шести школам вище того, яке відповідає рівню достовірності 0,05 для 58 ступенів свободи (L = 60), це дозволяє зробити висновок, що відмінності між середніми є і вони значущі.

Тобто в самооцінці третьокурсників відбулися значимі зміни.

Результати дослідження самоставлення.

Таблиця 2. Кількісні показники рівня самоставлення:

Шкали самоставлення

 

відкритість-

самовпевненість

саморуководство

Відбите самоставлення

самоцінність

самовизнання

Самоприв’язаность

Внутрішня конфликтність

самозвинувачення

IIIк

IIIк

IIIк

IIIк

IIIк

IIIк

IIIк

IIIк

IIIк

середне

6,5

7,7

9,7

11,9

8,2

9,6

6,0

7,8

7,8

9,5

8,1

9,5

6,1

6,5

7,9

8,6

6,1

6,4

ступені

6

7

6

7

7

8

6

7

6

7

6

8

6

7

6

6

6

6

Перейти на сторінку номер: 1  2 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат