Висновок
У маркетинговій діяльності велике значення мають знання про особливості поведінки споживачів і чинники, які визначають цю поведінку. При цьому слід враховувати, що метою поведінки споживачів є прагнення оптимізувати задоволення своїх потреб з урахуванням диференціації й індивідуалізації їх.
Кожному типу поведінки споживача на ринку відповідає своя структура потреб та ієрархія переваг. Кожний покупець сам визначає, який товар з його погляду найбільш корисний.
В умовах ринкової економіки споживач та його поведінка і купівельні переваги визначають напрями, обсяг і структуру виробництва товарів для задоволення платоспроможної потреби.
Розуміння різноманітних мотиваційних чинників, що формують поведінку споживачів, значною мірою сприяє підвищенню ефективності діяльності підприємств.
У широкому значенні поведінку покупців можна визначити як дії, пов'язані з отриманням, споживанням і розпорядженням товарами і послугами, а також як процеси прийняття рішень, які передують і слідують за цими діями.
Маркетинг може виливати на мотивацію і поведінку покупців, якщо товар, що пропонується, і послуги справді є засобом для задоволення його потреб.
Список використаної літератури: 1. Мороз Л.А., Чухрай Н.І. Маркетинг: Підруник/ за ред. Л.А.Мороз. – 3-є вид., без змін – Львів: НУ «Львівська політехніка», «Інтелект-Захід» 2005. - 244 с. 2. Крикавський Є.В., Косар Н.С., Мних О.Б., Сорока О.А., Маркетингові дослідження: Навч.посіб. - Львів: НУ «Львівська політехніка», «Інтелект-Захід» 2004. – 288 с. 3. Парсяк В.Н., Рогов В.К. Маркетингові дослідження: Навч.пос. - Херсон: Олді-плюс, 2004. – 200 с. 4. Гаркавенко С.С. Маркетинг: підр.: Київ – видавництво «Лібра» 2002. – 712 с.