На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Сіонізм


ХХV1 сіоністський конгрес, який відбувся у грудні 1964- січні 1965 року, вирішував завдання особливої ідеологічної важливості. Він пройшов під гаслами «обличчям до діаспорі» і «єдності євреїв» у світі. У зв'язку з цим основне завдання сіоністів формувалася як сприяти «евреизации» євреїв, що розглядалося як усе першорядної важливості. Конгрес урочисто проголосив наступ «нової доби» співробітництва між Ізраїлем і діаспорою. Це означало, що у Ізраїль покладалася обов'язок надання (що з ВСО) допомоги євреям діаспори у боротьбі проти духовного роз'єднання і ассимиляции48.

Роз'яснення висунутих ХХV1 сіоністським конгресом завдань із точки зору, їх ідеологічного обгрунтування дали тодішнім президентом ВСО М. Гольдманом. За словами, молодого покоління євреїв особливо «загрожує безіменний процес ерозії, роз'єднання, виявляється не як теорія чи філософське світогляд, але, як факт нашому сьогоденні. Цей процес, якщо їх зупинити, загрожує існуванню євреїв більше, ніж переслідування, погроми і масових убивств, які відбуваються у минулому. Той факт, що це небезпечні явища не виявляються відкрито, з драматичними наслідками, що де вони викликають опору, почуття солідарності чи протесту, що й вплив відбувається непомітно і майже невідчутно, робить їх особливо опасними»49. Отже, за словами М. Гольдмана, головною небезпекою, загрозливою євреям діаспори, була асиміляція, що була рівносильна їх майже повного вимиранию.

Широке ідеологічне наступ сіоністів на діаспору мало у вигляді «нову атаку" на євреїв, щоб викликати в кожного єврея спалах певної духовної іскри … іскри сіонізму»50. У цьому «зростанню єврейського самосвідомості» молоді мало сприяти насамперед одержання освіти івритом, особливо вивчення у оригіналі Тори, тобто. виховання в релігійно-іудейському дусі. Реальний сенс знаходили що висувалися на цій ж основі ідеї «заохочення єврейської форми життя» як засобу «захисту від асиміляції», і навіть визнання «цінності релігії як зв'язувальної чинника в єврейського життя» тощо. Здійснення цих завдань покладалося на Ізраїль, що був розпочати практичної реалізації «основний мети сіонізму, саме забезпечення виживання нашого (єврейського) народу». Така одне з ролей Ізраїлю системі міжнародного сіонізму. Як писав Н.Гольдман: «Держава ніколи було метою руху. Воно завжди розглядалося як інструмент…»51. Ізраїль мав стати центром для євреїв всього світу та «світочем всім націй»; забезпечити єврейської молоді « те що належить з права місце під солнцем»52.

Успіх, одержанний Ізраїлем разом із сіонізмом у червні 1967 року примножив зусилля сіоністів за всіма напрямами. Це засвідчив ХХV11 сіоністський конгрес, який відбувся у червні 1968 року, який був присвячений обговоренню двох основних питань: «шестиденна війна» і породжені нею проблеми, і навіть заохочення безпрецедентної за своїми розмірам алії. Слід детальніше зупинитися ряд прийнятих сіоністським конгресом резолюций.

У першій резолюції засуджувалися спроби «провести розмежування між сіонізмом і єврейським народом»53. У проекті резолюції підкреслювалося, що «сіонізм є національно-визвольними рухами єврейського народа».

Друга резолюція містила заклик до уряду Радянського Союзу «змінити позиції» щодо Ізраїлю й радянських євреїв. Тим самим було сіонізм висував на порядок денний що у СРСР «єврейське питання».

Третя резолюція закликала сіоністський Виконком посилити роботу у міжнародному плані, роблячи цього разу основну ставку «єврейських студентів». Резолюція пропонувала «використовувати сучасні методи лікування й засоби інформації» про те, аби уявити Ізраїль у очах світової громадськості «в правильному світлі». У більшості інших резолюціях містилися заклики надавати всіляку підтримку курсу правителів Ізраїля.

ХХV11 сіоністський конгрес прийняв також нову Ієрусалимську програму ( Додаток № 9), у якій було використано мети сіонізму:

1) досягнення єдності єврейського народу і перетворення Країни Ізраїль у центр тяжіння всім євреїв;

2) сприяння посиленню держави Ізраїль;

3) збирання єврейського народу з його історичній батьківщині - Державі

Ізраїль з допомогою алії;

4) збереження самобутності єврейського народу шляхом поширення єврейського і івритської освіти і оволодіння духовними і культурними цінностями євреїв;

5) захист прав євреїв в усіх країнах, де їх проживают54.

Отже, у новій Єрусалимської програмі уперше відверто заявлялося про існування історичної Країни Ізраїль. Відомі апеляції і до «єврейського народу» як реальному політичному чиннику, і виступи від імені цього народу. Отже, сіонізм офіційно отримати правомірність організаційного оформлення наддержавною політичною системою з урахуванням доданків: «Ізраїль і діаспора, центр і периферия»55. Це означало, що сіонізм поставив себе поза міжнародної спільності государства56.

Сіоністська діяльність цьому етапі, підкріплюється міцної фінансової базою. Про це наочно свідчать скликувані міжнародні і регіональні наради мільйонерів єврейського походження різних країн капіталу, що утворюють свого роду фінансовий консорціум, у якого величезними коштами підприємців і надзвичайно великий владою. Так, на нараді в 1967 року були присутні близько 60 бізнесменів з 14-ти країн, котрі фінансові, промислові й торгові кола. Вирішили з приводу створення Постійного секретаріату реалізації регулярних контактів між урядом Ізраїлю й представниками світового сіоністського бізнесу. З цією ж метою засновувалися три регіональних комітету: для бізнесменів-євреїв США та Канади, з Латинська Америка і Західної Європи. Створення всіх таких установ мало на меті заохочення і розширення приватних капіталовкладень на що Ізраїлю. На нараді єврейських мільйонерів 1968 року були присутні 800 бізнесменів, які взяли рішення про створення спеціальної компанії-засновниказбільшення капіталовкладень Ізраїлі. Політичні мети євреїв-мільйонерів 1968-го року висловив голова ініціативного комітету англійський сіоніст Зиф. Він заявив: «Єрусалим возз'єднаний є здійсненням вічного пророцтва… Ми зібралися тут заради економічних цілей, але ми переконані, що їх основі закладено духовне єдність єврейського народу…»57.

Слід зазначити, що у створеної 1968 року «компанії для Ізраїлю» брали участь мільйонери єврейського походження США, Канади, Франції, Південної Африки. То справді був приклад оформлення особливої міжнародної (багатонаціональної) корпорації. Як зазначив ХV11 з'їзд Компартії Ізраїлю, «міжнародний склад саме й надає «компанії для Ізраїлю» значну собі силу й мощь»58. Це відбиває процес концентрації сіоністського капіталу міжнародних масштабах.

Отже, після освіти Ізраїлю союз міжнародного і ізраїльського сіонізму, якщо виходити із резолюцій сіоністських конгресів, вирішував завдання: програмні – вони були викликані чинником освіти Ізраїлю; організаційні – з розширення членством ВСО і заохоченню імміграції в Ізраїль; ідеологічні – наступу на «єврейські уми», чи здійснення завдань із «евреизации» євреїв з метою їхнього «духовного єднання» (1965г.).

Очевидно, що ситуація породжувала необхідність не лише у організаційному оформленні сіоністської політико-фінансової системи, а й у створенні свого роду «всесвітнього органу управління». Ця задачу здійснена шляхом «реорганізації», розпочатої у червні 1971 року. У зв'язку з цим варто загалом охарактеризувати структуру Всесвітньої Сіоністської Організації – Єврейського Агентства. За статутом, ухваленого 1960 року, ВСО є «федерацією організацій». Членство в ВСО надається сіоністським асоціаціям, федераціям, як територіальним, і межтерриториальним (включаючи партійні конфедерації), і навіть територіальним («національним») та продемонструвати міжнародним єврейським організаціям, визнають ієрусалимські програми (1951 і 1968 рр). У цьому членство груп, не вважають сіонізм головна мета своєї діяльності, за статутом ВСО передбачається за умов узгодженого меншого представництва і з меншими правами, ніж для сіоністських организаций.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15 
 16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30 
 31 
Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат