На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Сіонізм


Втім, Герцля євреї полюбили не було за свіжість ідеї, а й за активну практичну роботу з реалізації. Він цілком віддався цієї ідеї в решту життя життя, «пориває із найбільш близькими і відтепер спілкується лише з єврейським народом…, створює політичне рух… вносить до нього партійний подих і дисципліну, будує кадри майбутньої величезної армії й перетворює конгреси колоністів в істинний парламент єврейського народа»42.

Герцль мав широкими зв'язками у політичних та фінансових колах, він був чудовим оратором і блискуче володів пером. Крім, того, було цілком ясно, що створювати сіоністську організацію світового масштабу і вестиме від її особи переговори урядам країн- продавців мав не містечковий рабин з мішком пом'ятих грошей, а людина європейської культури (австрієць, мешкав Герцль у Відні), знайомий із мистецтвом політичної інтриги. Під такого сіоністського лідера, навіть якщо він виявився самозванцем, налякані прийдешніми погромами євреї готові були йти давати свої деньги.

Відразу після виходу книжки Теодор Герцль почав отримувати з єврейських громад листи, у яких автори зазвичай вкладали невеликі грошові купюри на «організаційні витрати». Протягом року з цих приватних пожертвувань зібралася солідна сума- близько 20 тисяч фунтів стерлінгів. Герцль звільнився з роботи (працював журналістом) заснував сіоністський щотижневик «Die Welt» («Світ»). Новоявлений політик перебував у союзі з «Ховевей Цийон», агітатори якого користувалися авторитетним в громадах. Нині вони пропагували ідеї, викладені у «Єврейському державі», і рекламували 1-ї сіоністський конгрес, який Герцль планував провести в 1897 году.

У тому 1897 року євреям всього було запропоновано надсилати делегатів на Сіоністський конгрес у серпні цього року в Мюнхане. Західноєвропейські євреї були рішуче виступають проти цієї ідеї. Протести посипалися спочатку з боку рабинів Німеччини, та був і зажадав від мюнхенських євреїв, отож мимоволі довелося перенести конгрес в швейцарський місто Базель. Реформоване єврейство Америки ще два роки до конгресу оголосило, що його «не очікує ні повернення Палестину…. Ні відновлення яких- або законів, що стосуються єврейської держави». Коли рабин Стефан Уаиз (у майбутньому одне із найвпливовіших «радників» президента Франкліна Рузвельта) хотів в 1899 року опублікувати працю про сіонізмі, то Єврейського видавництво Америки відповіло йому через свого секретаря, що його неспроможна прийняти сміливість видання такий книги43.

Торішнього серпня 1897 року в конгрес з'їхалися 197 делегатів із 16 країн, а також сотні спостерігачів, у тому числі були й кілька десятків колишніх колег Герцля- журналістів. У цьому конгресі представники російського сіонізму, «склали третину участников…66»- як і раніше, що з інших це могло скидатися на опозиційний крок у відношення до російському уряду. До сіонізму приєдналися російські Ховевей Цийон, ніж «сприяли становленню світового сіоністського движения»44.

Ось що цього приводу писала паризька преса: «силу сіонізм черпав… кола пригнобленого східного єврейства, знайшовши лише обмежену підтримку серед євреїв західної Европи»45. Проте, «на конгресі були представлені єврейські громади 17 держав, зокрема всіх найбільших держав на той час: Німеччини, Англії, США, Франції, Италии»46.

Виникнення масштабного єврейського руху стало сенсацією. У вступному слові першою Сіоністському Конгресі у Базелі Герцль визначив основне завдання конгресу і сіоністського руху, з доповіддю про становищі євреїв виступив Макс Нордау (письменник: Зюльфельд): «…все, те, що є життєвого в єврействі, яке з себе єврейський ідеал, мужність і можливість прогресувати- є сіонізм»47.

Делегати брали участь у дискусії прийняли найважливіших рішень, які стали основою всієї діяльності Сіоністської организации.

Цілі сіоністського руху сформульовані програмі діяльності, яка отримала назву «Базельская», вона потрапила на сторінки найавторитетніших європейських газет.

Базельская программа.

Сіоністське рух прагне створити для єврейського народу забезпечене міжнародним правом захисток у Палестині. Досягнення цієї мети конгресом рекомендуется:

1) заохочення колонізації Палестини євреями- хліборобами, ремісниками і рабочими;

2) згуртування всього єврейства з допомогою місцевих податків та відділу міжнародних організацій, влаштованих відповідно до місцевими законами;

3) зміцнення та розвитку єврейського національного відчуття провини і національного самосознания;

4) розробка заходів щоб одержати згоди уряду здійснення цілей сіонізму48.

Вирішили, що національним прапором єврейського народу буде біло- блакитний прапор з Маген-Давидом (шестиконечної звездой).

Ця платформа була, сутнісно, компромісом між прихильниками підходу, запропонованого Герцлем, тобто політичного сіонізму, і Ховевей- Цийон, що виступали за практичний сіонізм.

Була заснована Всесвітня Сіоністська Організація і її вищої орган, Сіоністський Конгресс.

. Був грунтується виборний орган Сіоністський організації- Виконавчий комітет і обраний президент сіоністської организации.

Були вироблені правила вибору делегатів на Сіоністський конгрес. У основу цих правил було покладено принцип, за яким Сіоністський конгрес має статус національних зборів, що становить весь єврейський народ. Учасниками конгресу би мало бути виборні представники від різних єврейських общин.

Було розроблено план створення інших закладів, які сприяти досягнення цілей сіоністського движения.

Згодом цій основі було прийнято рішення о:

. створенні банку фінансування діяльності сіоністського движения,

. створенні Єврейського національного фонду на придбання земель в

Ерец-Ісраель .

Після 1-го Сіоністського конгресу сіонізм перетворився на широке демократичне рух єврейського народу із найширшим спектром деятельности.

З допомогою конгресу Герцль намічав: а) налагодити пропаганду сіонізму у різних єврейські общини; б) забезпечити фінансування, необхідне розгортання сіоністської діяльності; в) вести планування імміграцію та поселенчества євреїв в Ерец- Ісраель напередодні отримання «хартії» від уряду Османської империи.

Оскільки Герцль вважав єврейську проблему міжнародній політичній проблемою, він додав Сіоністському конгресу форму єврейського парламенту, відповідно його посаду як президента Сіоністської організації сприймалася як аналогічний главі государства.

Значення 1-го Сіоністського конгресу в Базеле.

1. конгрес став поворотним пунктом щодо міжнародного суспільної думки до єврейської проблемі; він висвітлювався в сотнях національних інтересів та місцевих газет. Конгрес зміцнив ідеологічну основу сіонізму;

2. конгрес позначив з'єднання політичного сіонізму з практическим;

3. конгрес зіграв роль національних зборів, яка виразила волю єврейського народу, який, подібно інших народів, жадав національному самоопределению;

Відповідно до рішення конгресу «Національним осередком» послужить земля Ирания (Ерец-Ісраель ). За Палестину- провінцію Османської імперії висловилися більшість делегатів. Сіоністи сподівалися викупити землі під поселення приблизно за 40 мільйонів фунтів. Отже, сіоністам потрібно було зібрати цю суму ще приблизно стільки ж облаштування поселенців в Палестине.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15 
 16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30 
 31 
Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат