На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Алкоголізм

Реферати > Різне > Алкоголізм

3. Шизоїди — замкнуто-заглиблені характери.

На відміну від життєлюба циклоїда, шизоїд (замкнуто-дивакувата людина) тягнеться до філософсько-символічної гармонії. Основні риси:

а) мислення нерідко схильне до абстрактної відірваності від життя, до символіки, парадоксальності. Це мислення не опирається на реальні факти,

не схильне їх перевіряти;

б) емоційні вияви капризні, нерідко внутрішньо навмисні;

в) відмічається схильність до філософсько-поетичних, математичних, нерідко до релігійної віри, містики; конфлікти з людьми іншого складу, з якими вони часто не можуть знайти взаєморозуміння. Тілобудова частіше лептозомна: вузьке, але при цьому сухорляве, міцне тіло . Зниження критичної моральної оцінки обстановки полегшують скоєння злочинного вчинку. Систематичне вживання алкоголю призводить до передчасної старості, інвалідності і смертності. Згідно з матеріалами ВООЗ, тривалість життя алкоголіків на 15 років менша, ніж у осіб, що стримуються від частого прийому алкоголю.Пиячать з причини відсутності гармонії в душі, складних внутрішніх конфліктів з самим з собою, від того, що не вписуються в середовище навіть близьких людей.

4. Астеніки — сором'язливс-дратівливі характери. Основні риси:

а)постійний конфлікт почуття неповноцінності (проявляється

нерішучістю, інертністю, тривожністю, сором'язливістю, легкодухістю і

т.д.) із вразливим самолюбством;

б)достатня гострота чуттєвого життя;

в)висока дратівливість, виснажлиість, моральна вимогливість,

труднощі у спілкуванні з людьми, страх виступів.

Тілобудова частіше лептозомна або астенічна. Всім астенікам притаманна вегетативна нестійкість. Пиячать від боязкості, невпевненості, почуття малоцінності. В стані оп'яніння стають сміливішими, впевненішими в собі.

5.Психастеніки — тривожно-невпевнені характери. Основні риси:

а)інертно-тривожний самознищуючий самоаналіз, який сплетений з

важких сумнівів і побоювань;

б)морально-етичні і іпохондричні переживання, труднощі

спілкування, контактів. Тілобудова частіше астено- (лептозомно-) диспластична (поєднання різних конституційних особливостей, у тому числі чоловічих і жіночих).Пиячать через почуття неповноцінності, яке у порівнянні з таким у астеніків наповнене важким самоаналізом і іпохондричними тривогами.

6.Лнанкасти — педантичні характери. Основні риси:

а)інертна педантичність, скрупульозність, які ускладнюють життя і на

грунті, яких виникають ананказми (умовні постукування, перепитування,

складні ритуали і т.д.); ,

б)сприяють анакназмам незадоволеність вразливого самолюбства,

загострена тривога .Серед ананкастів зустрічаються і благородно -самовіддані і зловісно-аморальні натури.

П'ють, щоб пом'якшити нав'язливо-тривожну напруженість,

обтяжливі ритуали.

7. Нестійкі — ювенільно-нестійкі характери. Основні риси: а) відрізняються душевною незрілістю з виступаючими на перший

план легковажністю, нестійкістю інтересів і прив'язаностей, зовнішньою

ефектністю поведінки, поверховістю переживань;

б)живуть хвилинними бажаннями .

в)багато з них ліричні, виявляють витонченість, безпосередність, але й безглуздість. Тілобудова нерідко граціозна (мініатюрність, вишуканість, дитяча жвавість, пластичність рухів).П'ють звичайно під впливом хвилинного бажання, щоб забутися від незадоволеності з приводу не здійснення романтичнтики.

8.Істеричні — ювенільно-егоцентричні характери. Основні риси:

а) на відміну від попереднього типу душевна незрілість виявляється перш за все в егоцентричності — намаганні постійно з насолодою звертати на себе увагу, щохвилини позувати. Тілобудова нерідко з елементами граціозності.

П'ють рідше ніж нестійкі, головним чином з причини ураженого честолюбства, невдалої кар'єри, щоб "пом'якшити душу", але при цьому в стані сп'яніння, постати ще яскравіше, значиміше.

9.Органічні— простодушні характери. Основні риси:

а)поєднання різних характерологічних властивостей при загальній

грубуватості і примітивності;

б)характерні нерозвинутість естетично-художніх і наукових інтересів,

відсутність усидливості, схильності заглиблюватися в серйозні справи .

Тілобудова — частіше атлетоїдо-диспластична. П'ють від життєвих невдач, в'ялості духовних інтересів, бездумно, щоб оглушитися.

Профілактика пияцтва творчим самовираженням є одним із прийомів яким треба керуватися в роботі з важкими підлітками. Творче самовираження — це емоційно-стресова психотерапія. Термін "стрес" не повинен вводити в оману. Будь-який душевний, .духовний підйом, який скликаний певними обставинами життя, має біологічною основою стрес в даному випадку емоційний стрес як адаптаційний генералізований підйом життєвих сил організму . Стрес - не завжди результат шкода і тому стресу не слід уникати. Це тільки житгєво однобокоповилось, ніби стрес — шкідливий удар по людині. Профілактика

творчим самовираженням якраз і несе в собі той одухотворений стрес життя, який потрібно перенести кожній людині і яким нерідко живуть своє довге життя художники, артисти, вчені і інші, закохані в свою професію люди.

Розглянемо деякі методики профілактики творчістю. На ділі, вони переплетені між собою і ніби розчинені одна в одній: 1) створення власних творів; 2) творче спілкування з природою; 3) творче спілкування з літературою, мистецтвом, наукою; 4) творче колекціонування; 5) творче заглиблення в минуле; 6) ведення щоденника, записної книжки; 7) творчі мандри; 8) творчий пошук одухотвореності в повсякденному житті.

Термін "творчий" у кожній методиці означає свідоме привнесення у будь-яку справу своєї індивідуальності. Мета прийому — допомогти людині стати духовно багатшою в розумінні усвідомлення своєї індивідуальності, відчути свою причетність до світу, найти найбільш корисне застосування своїх здібностей.

1. Профілактика створенням власних творів.

Це література, музика, живопис, графіка, творча фотографія, вишивання, в'язання, випилювання, чеканка, науково-технічна творчість. Мова не йде про створення творів мистецтва, науки, які мають цінність на віки, створення власних творів, де звучить індивідуальність автора. Не обов'язково намагатися писати вірші або малювати, але завжди можна записати якісь свої приємні спогади, описати вид за вікном (як я це відчуваю), зробити фотографію, слайд, в яких відобразити свій настрій чи знайти свою точку зору, яку те ніхто не помічав.

2. Профілактика творчим спілкуванням з природою. Для ефективного використання цього методу необхідно, по-перше, мати суттєвий мінімум знань про природу (в багатьох випадках достатньо знань із шкільних підручників), але важливо знати назви багатьох рослин, звірів, птахів, комах, хоч би в загальних рисах мати уявлення про благородний вплив природи на людину, і, по-друге, навчитися сприймати і відчувати природу по-своєму, бачити в ній своє.Починати треба з того, щоб допомогти молодим людям осмислено полюбити природу (живу і мертву), показуючи слайди рослин, комах, каміння і т.д., називаючи їх і розказуючи про них.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15 
 16 
Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат