На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Алкоголізм

Реферати > Різне > Алкоголізм

З часом на окремі рослини, каміння і комахи душевно напружена людина починає звертати увагу, впізнаючи їх, радіючи ним як знайомим. Згодом вона все більш ясно і глибоко розуміє себе як частину природи, усвідомлює багато з того, що відбувається в ній внаслідок єдності її з природою.

З'ясування, уточнення особливості сприйняття природи починають з тог з, що просять підлітка принести листівки, марки, фотографії, які йому

найбільш співзвучні і близькі. І нехай він постарається пояснити, чому саме ці об'єкти йому подобаються.

3. Профілактика творчим спілкуванням з літературою, мистецтвом,

наукою.

Для цього необхідно на заняттях демонструвати слайди картин художників, слухати твори композиторів, вірші поетів. Підлітки самі підбирають вдома уривки із художніх творів, особливо близькі і співзвучні їм, і через них знову і знову показують себе в групі, класі і глибше себе пізнають в порівнянні з іншими.

Педагогу важливо самому досить глибоко знати душевні особливості художника із його творів, біографічних і автобіографічних робіт, щоб допомогти дітям знайти в мистецтві своє, порадити звернути уваїу на того чи іншого письменника, художника. Так сангвінікам частіше близькі Рафаель, Тропінін, Росіні, Штраус, Дюма, Пушкін, Гашек, Остап Вишня. Замкнуто-заглибленим натурам — Рубльов, Дюрер, Ботічеллі, Врубель, Бах, Бетховен, Брюсов, Л.Українка, Ахматова.

Клас після деяких підготовчих занять може відправитися в художній музей, на виставу, в філармонію чи на екскурсію, присвячену архітектурним пам'ятникам. При цьому не слід забувати головного: що це не просто розвага, невпорядковане пізнання нового, а пошук себе в мистецтві, виявлення себе в індивідуальності. Не потрібно втискувати в себе те поетичне, живописне, що не йде в душу або йде з трудом, потрібно шукати радість співзвуччя, коли спілкування з твором мистецтва стає таким же легким, вільним, як із самим собою. А інший твір по можливості слід вивчити, щоб розуміти інших, з ким живеш поруч.

4. Профілактика творчим колекціонуванням. Творчі колекції (по суті це духовні автопортрети збирачів) дають в певній мірі опору в місці і часі невпевненій у собі людині, яка в'яло відчуває життя. Так альбом із значками міст, в яких побував в такому-то році, дає відчуття прожитих років, значки з гербами, пов'язують нас духовно з минулим. Але головне, щоб кожен значок, календарик, кожна сірникова етикетка несли в собі риси індивідуальності збирача, тобто були йому до душі.

5. Профілактика творчим заглибленням в минуле.Суть її полягає в набутті" індивідуальності через пошук співзвуччя в своєму особистому минулому (в дитинстві), в минулому свого народу, Землі, Всесвіту.

Для зміцнення своєї особистості, пізнання себе і своїх співвітчизників через історію, духовні особливості свого народу, важливо читати не тільки історичні художні і наукові твори, але й вивчати мову, в т.ч. і давню, обряди, звичаї. Обрядами і звичаями людина прояснюється і утверджується в національній особливості, міцному зв'язку із співвітчизниками, з історією свого народу, крізь яку старовинні обряди і звичаї прийшли в сьогоднішній день.

Але найпростіше для підлітків з важкими характерами і, можливо, головне в цій методиці, це створення оповідань, нарисів, віршів, малюнків, які ґрунтуються на власних дитячих спогадах. Тільки писати треба щиро.

6. Профілактика шляхом ведення щоденника і записних книжок.

Записування своїх роздумів, переживань допомагає зрозуміти себе,

своє місце серед інших людей. Ці записи відрізняються тим, що в них є внутрішня свобода, незакінченість і незалежність. Важливо усвідомлювати, що в кожному такому записі є щось своє, неповторне.

7.Профілактика творчими мандрівками. Тут важливо готуватися до мандрівки, читати, виписувати з довідників і словників відомості про місця, куди людина відправляється, щоб більше там побачити, глибше зрозуміти побачене і головне з'ясувати своє ставлення до нового, зміцнити свою індивідуальність.

8.Творчий пошук одухотвореності в повсякденному житті.

Незвичайне в повсякденному можна розгледіти лише завдяки своїй

індивідуальності, оригінальності сприйняття.

Можливо, це квінтесенція всіх інших методик. Це той момент коли людина починає цінити кожну мить свого життя.

Як конкретно працювати з окремими важкими характерами?

1. Епілептоїди або напружено-авторитарні характери. Прикладами таких характерів можуть бути: Іуда Іскаріот з Біблії, шекспірівський король Річард III, Кабаниха Островського, Іудушка Головльов Салтикова-Щедріна, Гобсек Бальзака, людина-звір Золя.

Люди цього типу дуже нетерплячі, вкрай нетерпимі до думки оточуючих і абсолютно не переносять заперечень. Якщо до цього додати велике самолюбство і егоїзм, надзвичайну вимогливість і небажання рахуватися з чиїми б то не було інтересами, крім своїх власних, то стане

зрозумілим, що причин для зіткнень з оточуючими у епілептоїдів завжди

багато. Все він готовий критикувати, всюди бачить непорядки. В сімейному житті це нестерпні тирани, які влаштовують скандали через запізнілий на декілька хвилин обід, підгорілу їжу, погану оцінку в сина або дочки, пізнє повернення їх додому і т.д. Вони завжди вимагають покірності і підпорядкування собі і навпаки самі абсолютно не переносять наказного тону з боку інших.

Про багатьох епілептоїдів з "іудиною маскою" можна сказати, що

наскільки вони підлесливі і боязливі перед начальством, настільки вони

жорстокі і вимогливі до підлеглих і домашніх.

Профілактика пияцтва у молодих людей з напруженою

авторитарністю в характері передбачає перш за все допомогу такій людині

в оволодінні мистецтвом направляти свою прямолінійність, авторитарність

на користь собі і суспільству. В індивідуальних бесідах необхідно,

терпеливо вислухавши їх, підкреслювати притаманні їм позитивні якості.

Разом з тим дружньо вказати як авторитарність, владність заважають їм в

житті. Такій людині треба радити вчитися м'якості, гнучкості, розуміти

інших людей. Вони цінять поезію Некрасова, Фета, Висоцького; прозу Флобера, Мельникова, Шукшина; живопис Мікеланджело, Сурикова, Верещагіна, Матейко, Шилова; музику Мусоргського, Бородіна, циганський романс.

Ці твори нерідко духовно наповнюють епілептоїдів, сприяють створенню власних творів (нариси, фотографії, малюнки), які є дуже земні, але виписані до нестандартних натуралістичних подробиць.

У колекціях таких людей нерідко звучить момент особливої цінності, унікальності колекціонованих предметів (це є тільки в мене, воно коштує так дорого).

Багато з них закохані в коней і кінний спорт. Мисливство, дресирування собак благотворно розпалюють їх азарт, дають можливість пом'якшити і реалізувати напружену авторитарність. Навіть у молодості у них є потяг до свого минулого, складання родоводів, мандрів до місць дитинства. Все це слід вміло направляти, тепло вітати або обережно сприяти цьому.

2. Циклоїди або сангвінічні характери.

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15 
 16 
Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат