На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Ринок капіталів. Процент і сучасна вартість капіталу. Рівновага на ринку капіталів

Реферати > Економічні теми > Ринок капіталів. Процент і сучасна вартість капіталу. Рівновага на ринку капіталів

1. Ринок капіталів. Процент і сучасна вартість капіталу. Рівновага на ринку капіталів.

2. Вибір конкурентною фірмою обсягу виробництва, що мінімізує збитки.

Задача 1.

Сім'я використовує 3 кг масла в місяць за ціною 10 грн. за 1 кг. Коефіцієнт еластичності попиту на масло Ер = -0,5. Як зміняться витрати сім'ї на масло, якщо його ціна збільшилась на 10%?

Задача 2.

Криву байдужості покупця характеризує таблиця. Ціна товару А дорівнює 1,5 дол. Ціна товару Б - 1 дол. Покупець має намір витратити 24 дол.

Кількість товару А

16

12

8

4

Кількість товару Б

6

3

12

24

1. Накресліть криву байдужості і бюджетну лінію покупця.

2. В якій комбінації покупець придбає товари А і Б.

1. Ринок капіталів. Процент і сучасна вартість капіталу. Рівновага на ринку капіталів

В економічній теорії під ринком капіталу розуміють ринок ресурсів, необхідних для інвестування, тобто розширення виробництва, або ринок інвестицій. Це поняття складне, але його можна звести до таких більш конкретних ринків, як ринок кредитів, фондовий ринок (або ринок цінних паперів), валютний ринок (ринок грошей). В цілому ж це все об'єднують в поняття фінансового ринку.

Найбільш поширеними об'єктами відносин на цьому ринку є гроші, кредити та цінні папери. Носіями попиту виступають фірми (підприємці), яким потрібні кошти для заснування (створення) власного бізнесу, розширення підприємницької діяльності тощо. Як правило, вони виступають в ролі позичальників.

Носіями пропозиції є банки та інші кредитні установи, які володіють капіталом (грошима) і бажають їх віддати в тимчасове користування тим, в кого його (їх) не вистачає. В цьому випадку їх звуть кредиторами.

Попит на капітал (гроші) визначається двома складовими: попитом на гроші для здійснення угод (купівлі, виплати заробітної плати, сплати боргів тощо) та попитом на гроші зі сторони активів (придбання акцій, облігацій та інших цінних паперів; вклади для одержання процентів тощо).

Пропозиція на ринку капіталів визначається грошовою масою, яку може надати кредитна система позичальникам. Вважається, що вона визначається грошовою масою в обігу, тобто сукупністю платіжних засобів, що обертаються в країні в даний момент.

Під ціною на ринку капіталів розуміють процент за користування позичкою, а точніше, ставку. Ставкою відсотка називається ціна, яку потрібно сплатити за використання грошей протягом певного проміжку часу, виражена у відсотках. Наприклад, ставка 5% в рік означає, що за використання 1000 грн. протягом року потрібно заплатити 50 грн.

Однією з головних особливостей ринку капіталу є те, що будь-яка фірма і будь-який споживач може виступити на цьому ринку як в якості кредитора, так і в якості позичальника

Давайте визначимо, яким чином формуються попит і пропозиція на ринку капіталу.

Попит на капітал пред'являють фірми і населення. При цьому мотиви поведінки їх трохи відрізняються, але в результаті вони поводяться схожим чином: при зниженні ставки відсотка фірми і споживачі збільшують попит на кредити.

А

Крива пропозиції капіталу має позитивний нахил (рис. 1.1.)

Фірми пред'являють попит на капітал для того, щоб використовувати його для придбання капітальних благ (устаткування, матеріалів і т.д.) і отримання прибутку. Вони вдаються до послуг позикового капіталу тоді, коли їм не вистачає своїх власних грошей (наприклад, виріс попит на їхній продукт і фірми хочуть розширити виробництво). При цьому чим дешевше фірмі буде обходитися кредит, тим більша кількість грошей вона захоче взяти в борг.

Наприклад, фірма в роздрібній торгівлі при низькій ставці відсотка вирішить взяти кредит і побудувати три нових магазини, при більш високій ставці відсотка вона вирішить побудувати тільки два магазини, при ще більш високою - тільки один, а при деякому значенні ставки відсотка взагалі відмовиться від розширення виробництва.

Споживачі беруть гроші в борг не для отримання прибутку, а для покупки будь-яких споживчих благ. Роблять вони це в кількох випадках.

По-перше, вони можуть брати гроші в борг для забезпечення поточного споживання у разі непередбаченого зменшення доходу. У цьому випадку гроші потрібні для придбання благ першої необхідності і не є капіталом. Подібні позики можуть існувати в умовах невизначеності в отриманні доходу.

По-друге, споживачі можуть брати кредит для покупки капітальних споживчих благ, які мають відносно високу ціну і вимагають відкладання грошей з доходу протягом тривалого проміжку часу.

Припустимо, що споживач хоче придбати автомобіль, який коштує 10000 грн. Для того щоб зібрати потрібну суму, споживачеві потрібно десять років відкладати по 1000 грн. Споживач може не чекати десять років, а взяти в борг 10000 грн. і придбати автомобіль відразу, а потім протягом десяти років виплачувати борг з відсотками. У цьому випадку він почне відразу отримувати корисність від автомобіля, але автомобіль йому обійдеться дорожче. Величина відсотків, які він заплатить, буде платою за можливість швидше отримати автомобіль.

Будь-який споживач при заданій ставці відсотка зробить свій вибір, який визначається кількома чинниками.

По-перше, уподобаннями споживача - більш нетерплячий споживач, який бажає швидше почати їздити на автомобілі, скоріше буде готовий заплатити потрібну суму у вигляді відсотків за те, щоб почати споживати це благо негайно.

По-друге, ступенем визначеності майбутнього - якщо споживач погано знає свої доходи в майбутньому, він може не зважитися брати в борг, тому що у нього можуть виникнути проблеми з поверненням боргу.

По-третє, величиною доходу споживача - чим бідніший споживач, тим швидше він вирішить почекати і не платити додаткові гроші за наближення початку споживання.

Зміна ставки відсотка змінює вибір споживачів - чим нижче відсоток, тим більше споживачів вирішують взяти гроші в борг і придбати благо відразу, а не "терпіти" до того моменту, поки накопичать потрібну суму самі.

Таким чином, при зменшенні ставки відсотка попит на капітал збільшується, так як і фірми, і населення вирішують взяти більше грошей у борг.

Пропозиція капіталу

Перейти на сторінку номер: 1  2  3  4 Версія для друкуВерсія для друку   Завантажити рефератЗавантажити реферат