На сайті 11893 реферати!

Усе доступно безкоштовно, тому ми не платимо винагороди за додавання.
Авторські права на реферати належать їх авторам.

Антоніми


Антоніми.

Мета: Познайомити учнів із словами, протилежними за значенням – антонімами. Вчити знаходити їх в тексті. Формувати вміння влучно підбирати антоніми. Розвивати логічне мислення. Виховувати повагу до традицій нашого народу.

Обладнання: Таблиця із зображенням сонця; картки з індивідуальними завданнями; опорна схема “Антоніми”, роздатковий матеріал.

І. Організаційна частина.

ІІ. Контроль, корекція знань.

Ми щоранку з надією поглядаємо на небо, де воно сходить. У народі здавна шанували сонечко, бо воно – джерело світла і життя. У наших предків – стародавніх слов’ян навіть був Бог сонця, якого називали Ярилом. Про сонце існує багато загадок, переказів, легенд і казок. Одна з них допоможе опанувати новий матеріла на уроці.

3.Казка про сонячні зайчики.

4. – Чи можемо ми їм допомогти?

ІІІ. Повторення вивченого про синоніми.

- Що таке синоніми?

- Якими частинами мови вони можуть бути?

- Для чого вони служать?

2. Підбір синонімів, які характеризують сонечко.

ІV. Підбір синонімів, які характеризують сонечко.

V. Робота над формуванням вмінь і навичок.

1. На уроці ми продовжимо вивчати розділ “Слово” і познайомимось зі словами – антонімами.

2. Відгадування загадки.

Чорна корова всіх людей зборола,

А білий віл усіх людей підвів. (ніч і день)

3. Виявлення зайвого слова в ланцюжку слів.

Вечір, ніч, ранок, четвер, день.

- За якого ознакою зіставлені ці слова?

4. Вилучення зайвого слова в ланцюжку слів.

Осінь, зима, січень, весна, літо.

- За якою ознакою зіставлені ці слова?

(Пори дня і пори року)

- Якою частиною мови є ці слова?

5. Виведення правила.

- Пояснення вчителя:

- Ці пари слів, які ми з вами записали – це слова-антоніми.

- Які ці слова, протилежні за значенням чи близькі?

- То що таке антоніми?

6. Відшукування антонімів в загадках.

7. Робота зі схемою. Порівняння 2 частин схеми – синонімів і антонімів.

8. Запис слів-антонімів, які характеризують зайчиків.

- За якою ознакою порівнюємо?

Товстий – тонкий (за будовою тіла)

Високий – низький (за ростом)

Веселий – сумний (за настроєм)

- Якою частиною мови є ці антоніми?

Підсумок. Отже, антоніми можуть бути і прикметниками.

9. Виписування дієслів з вірша.

Ми два зайчики малі, скачем по землі.

Дуже вже є різні ми, переконайтесь в цьому

Як один іде лягати, другому пора вставати

Один може веселитись, ну а другий йде журитись.

Підсумок. Отже, антонімами можуть бути дієслова.

10. Порівняння зі схемою синонімів, які також можуть бути і іменниками і прикметниками, і дієсловами.

Фізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого.

11. Робота з підручником. До виділених слів підібрати слова, протилежні за значенням. Записати дві пари слів. Аналіз смислового значення слів.

12. Підібрати і доповнити прислів’я пропущеним словом.

Записати антонімічні пари, які зустрілись в прислів’ї.

Згода будує, а незгода марнує

Праця годує, а лінь руйнує

13. Робота над лексичним значенням слів “марнує”, “Руйнує”.

– Що допомогло нам глибше зрозуміти їх суть? (Підбір антонімів).

14. Підбір антонімів до виділених багатозначних слів.

Гаряче сонечко – гаряче привітання.

Принести стілець – принести радість.

15. Творча робота. Гра “Чарівники”.

Замінити в тексті виділені слова словами, протилежними за значенням.

_ Як змінився текст?

Із сумного в який перетворився?

VІ. Підсумок уроку.



загрузка...